English

سردار دهقان:

توانمندسازی نیروهای مسلح در زمینه اشراف اطلاعاتی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع است

سه طرح مهم راهبردی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع شامل وبگاه و اولین ژئو پرتال مکانی کشور، طرح کالیبراسیون ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و فاز اول شبکه ایستگاه های دائمی مرزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

توانمندسازی نیروهای مسلح در زمینه اشراف اطلاعاتی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۳ طرح مهم راهبردی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع شامل وبگاه و اولین ژئو پرتال مکانی کشور، طرح کالیبراسیون ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و فاز اول شبکه ایستگاه های دائمی مرزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

دهقان در مراسم افتتاح این طرح ها طی سخنانی با تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر و حماسه کم نظیر ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی در روز 29 اردیبهشت ماه گفت: توانمندسازی نیروهای مسلح در زمینه اشراف اطلاعاتی و روز آمد سازی تجهیزات اطلاعات مکانی بخش دفاعی کشور، از راهبردهای اصلی وزارت دفاع به شمار می رود و بحمدالله سازمان جغرافیایی بر اساس سیاست ها و برنامه های تحولی و نوآورانه وزارت دفاع در 4 سال گذشته طرح ها و دستاوردهای جدیدی که بعضا در تراز اقدامات مراکز پیشرفته علوم و فنون ژئوماتیک دنیا است شامل هشت طرح توسعه زیر ساخت، هفت طرح توسعه فناوری، چهارده سامانه و سیزده محصول جدید را به ثمر رسانده است.

وزیر دفاع در تشریح طرح هایی که به بهره برداری رسیده، اظهار داشت: سازمان جغرافیایی بعنوان مرجع تهیه، تولید و ارائه اطلاعات به روز، دقیق و برخط، اولین ژئوپرتال اطلاعات مکانی کشور را در بستر اینترنت و اینترانت با هدف مدیریت متمرکز اطلاعات مکانی و ارائه خدمات روزآمد و برخط به کاربران راه اندازی کرد.

وی افزود: کاربران و مشتریان با بهره برداری از این پرتال می توانند از اطلاعات مربوط به حوزه کاری و تجاری بصورت برخط و در هر مکانی مطلع شوند و پنجره ای شفاف از سازمان مربوط را مقابل چشم خود داشته باشند.

وزیر دفاع در خصوص طرح کالیبراسیون ارتفاع سنجی ماهواره ای نیز گفت: همگام با پیشرفت های اخیر در فناوری های اندازه گیری و پایش ارتفاع سطح آب در اقیانوس ها، دریاها و خلیج ها با دقت مکانی و زمانی بالا، کنترل نوار ساحلی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ در این راستا ماهواره های ارتفاع سنج به عنوان یک ابزار کلیدی جهت مطالعه تغییرات سطح آب ها، نوسانات جزر و مد و جریان های سطحی در مقیاس منطقه ای و جهانی با دقت مناسب و پوشش جهانی در نظر گرفته می شود.

وی افزود: این طرح روشی یکپارچه به منظور کالیبراسیون میدانی ماهواره ای ارتفاع سنجی را با استفاده از سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای ارائه می کند.

سردار دهقان پیرامون طرح شبکه ایستگاه های دائمی مرزی نیز گفت: شبکه ایستگاه های دائمی تعیین موقعیت، می توانند در بسیاری از موضوعات مرتبط با تعیین موقعیت و ناوبری دقیق مربوط به امور نظامی و دفاعی، مرزی، ژئو دینامیک، مدیریت بحران، پیش بینی زمین لرزه ها، زمین لغزه ها، فرو نشستها، هواشناسی، مدل سازی یونسفر، تخمین میزان بخار آب موجود در اتمسفر، حمل و نقل، ترافیک، کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر دفاع ادامه داد: در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در راستای برنامه ششم توسعه در منطقه مکران بمنظور پاسخگویی سریع به کاربران مختلف در این حوزه بویژه نیروهای نظامی و دریایی، فاز اول این پروژه با راه اندازی هشت ایستگاه دائمی مجهز به آخرین فناوری های روز دنیا در منطقه جنوب شرق کشور راه اندازی گردید که این شبکه می تواند نیازمندی مختصاتی را با دقت خیلی بالا در اختیار کاربران قرار دهد.

سردار دهقان در پایان با قدردانی از تلاش دانشمندان، متخصصان و مهندسان سازمان جغرافیایی وزارت دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع با شتاب بخشیدن به برنامه های خود در حوزه جغرافیایی و نقشه برداری در صدد است کلیه نیازمندی های نیروهای مسلح را با بهره گیری از آخرین فناوری ها و فناوری های روز دنیا و بومی سازی آنها تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی