English

پذیرش آرا از سوی همه مردم و نهادها واجب است

پذیرش آرا از سوی همه نهادها، ارگان ها، شخصیت های حقوقی و حقیقی و آحاد مردم پس از تایید شورای نگهبان امری قانونمند و برحسب تکلیف شرعی واجب است.

پذیرش آرا از سوی همه مردم و نهادها واجب است

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری موج، بالغ بر 40 میلیون نفر از مردم کشورمان دیروز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این نشان می دهد ملت ایران بیش از همه ملل جهان نسبت به سرنوشت خود مسوولیت پذیر است. قطعا به قانون اساسی و ارزش های مربوط به آن و مردم سالاری دینی پایبندند.

اما طبیعت رقابت های انتخاباتی بین نامزدها گروهی را طرفدار این گروه و گروهی را طرفدار آن می کند که لاجرم یک نفر به عنوان رئیس جمهور با اکثریت آرا انتخاب خواهد شد و پذیرش آرا از  سوی همه نهادها، ارگان ها ، شخصیت های حقوقی و حقیقی و آحاد مردم پس از تایید شورای نگهبان امری قانونمند و برحسب تکلیف شرعی واجب است و مخالفت با آن قاعدتا فرار از قانون و مقابله با آن است. 
اینک وقت همدلی و وحدت است. وحدتی که از اعتماد ملی در ساختارهای نظام خبر می دهد. قاعدتا گزارش ها و اطلاعاتی از ناملایمات رفتاری طی برگزاری انتخابات و یا تخلف و تقلب به دست شورای نگهبان و مراجع ذیصلاح رسیده و و بر اساس قانون به آنها رسیدگی خواهد شد که این هم نباید قابل خدشه و ا عتراض کسی باشد.

مهمترین مساله در یک چنین فرایندمانور ملی نشان دادن شعور ملی است که با نظم و انظباط عمومی همراه خواهد شد و نیازیه به هیچ گونه رفتار غیر قانونی و وحدت شکنانه نیست اما رئیس جمهور محترم اینک رئیس جمهور همه آرا است. او رئیس جمهور همه ملت است ملتی که آرای مختلف و همچنین مطالبات گوناگون داشته است. رئیس جمهور منتخب باید به همه مطالبات پاسخگو باشد تا جلب رضایت عمومی ممکن شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه