English

بروجردی:

حضور مردم در انتخابات باعث بازنگری در روابط کشورهای منطقه با ایران می‌شود

رئیس کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: پس از این انتخابات قطعا کشورهای منطقه در محاسبه روابط خود با ایران بازنگری‌های اساسی انجام خواهد داد و ما باید با استفاده از دیپلماسی به بهترین شکل از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

حضور مردم در انتخابات باعث بازنگری در روابط کشورهای منطقه با ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: ملت در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و پس از 38 سال از انقلاب علیرغم همه کاستی هایی که وجود دارد همچنان نظام را از خود می‌دانند و پای صندوق‌های رای حضور یافتند.

او افزود: نظرات مقام معظم رهبری برای مردم ایران ملاک است و آنها در مصاحبه‌هایی که قبل از انتخابات داشتند بر این مهم تاکید کردند. ملت در پیامی برای دشمنانی که فکر می‌کنند می توانند با تحریم‌های اقتصادی مردم را از پای دربیاورند خط و نشان کشیدند. گرچه هنوز مردم با تمام وجود ایستاده اند اما باید تلاش کنیم کاستی های موجود را برطرف سازیم.

وی در ادامه گفت: اصل انتخابات یک ژست غربی است که امروزه برای به رخ کشیدن دموکراسی در مقابل شرق استفاده می شود. این کشورهای غربی معتقدند انتخابات جای دیگری وجود ندارد اما اکنون همگی اذعان دارند که حضور گسترده مردم در این انتخابات قطعا نمونه دیگری ندارد. آنها همواره به  دنبال این بوده اند که با اعمال جنگ اقتصادی به کشورمان مردم را به نظام بدبین کنند اما وقتی حضور مردم را می بینند ناامید می شوند.

بروجردی ادامه داد: اکنون عربستان از سران 50 کشورهای اسلامی برای دیدار ترامپ که منفورترین رئیس‌جمهور آمریکاست دعوت کرده است. آمریکا همواره به دنبال  ایجاد مشکل برای نظام جمهوری اسلامی بوده و هست اما حضور مردم در انتخابات این اقدامات را خنثی می کند. آنچه که مهم است حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است که این مهم به بهترین شکل محقق شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: اینکه هر ملتی بتواند در مدیریت کشورش نقش داشته باشد اصل بسیار مهمی است، چراکه بسیاری از کشورها حق رای ندارند. بنابر این برگزاری چنین انتخاباتی در ایران آموزندگی بسیار گسترده ای برای بسیاری از کشورهای منطقه نیز دارد.

وی افزود: پس از این انتخابات و حضور مردم قطعا کشورهای منطقه در محاسبه روابط خود با ایران بازنگری های اساسی انجام خواهد داد و ما باید با استفاده از دیپلماسی به بهترین شکل از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

او در پایان گفت: آنچه که بسیار مهم است نقش کاندیداهای محترم است و خروجی هر چه که باشد باید بعد از اتمام رقابت به یکدیگر تبریک گفته و از رئیس‌جمهور منتخب مردم حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی