English

دبیر ستاد انتخابات کشور:

طبق قانون، داوطلبان تا ۸ صبح پنجشنبه می‌توانند تبلیغات کنند

طبق قانون، داوطلبان تا ۸ صبح پنجشنبه می‌توانند تبلیغات کنند که دو روز بدون احتساب امروز تا پایان تبلیغات داوطلبان فرصت باقی مانده است.

طبق قانون، داوطلبان تا ۸ صبح پنجشنبه می‌توانند تبلیغات کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علی پورعلی مطلق در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به فرآیند و تقویم زمان بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بجز امروز سه روز تا اخذ رای و حضور مردم درپای صندوق‌های رای فرصت باقی است افزود: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده و همه ملزومات و اقلام مورد نیاز نیز برای شهرستان‌ها و بخش‌ها فرستاده شده است و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه ما بیش از ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رای در سراسر کشور داریم که توسط هیئت‌های اجرایی مدیریت می‌شوند گفت: در واقع ۴۲۹ هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و بیش از ۶۳۴ هیئت اجرایی نیز در بخش‌ها وجود دارند که در مجموع ۱۰۶۰ هیئت اجرایی اعم از بخش و شهرستان داریم و مسئولیت استقرار شعبات اخذ رای در روستا‌ها و شهر‌ها را بر عهده خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات کشور بیشترین شعبات اخذ رای را در استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران اعلام کرد و افزود: کمترین شعبات اخذ رای نیز در استان‌های قم، ایلام و قزوین است.

وی گفت:: ما سه انتخابات مهم پیش رو داریم که نخستین آن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت هر سه این انتخابات همزمان برگزار خواهد شد.

پورعلی مطلق ادامه داد: همه پیش بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

در همه شعبات اخذ رای بازرس خواهیم داشت

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات در همه شعبات اخذ رای بازرس خواهیم داشت .

علی پورعلی مطلق در نشست خبری درباره برگزاری انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون 94 نفر برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که شورای نگهبان آخرین آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده را اعلام کرد و این آمار ، آمار نهایی است و تعداد آن افزایش یا کاهش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه در بحث شوراها نیز رسیدگی به شکایات داوطلبان پایان یافته است و بعد از این احراز صلاحیت داوطلبان اعمال نخواهد شد گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز طبق آخرین آمار 290 هزار داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که حدود 4 درصد صلاحیت شان احراز نشده است و حدود 6.2 درصد نیز انصراف داده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: اکنون داوطلبان در گردونه رقابت و تبلیغات هستند و مطابق با قانون تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای می توانند به فعالیت های تبلیغاتی خود ادامه دهند .

وی ادامه داد : طبق قانون، شروع اخذ رای ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت است که در واقع داوطلبان تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 28 اردیبهشت 1396 می توانند تبلیغات کنند .

پورعلی مطلق با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 1 میلیون و 150 هزار نفر عوامل اجرایی سر صندوق های رای حضور خواهند داشت گفت : 5 تا 7 نفر مربوط به هیئت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ،13 نفر برای هیئت های اجرایی انتخابات مجلس و 11 نفر نیز برای شوراها خواهند بود که در واقع این هیئت های اجرایی مسئول استقرار شعبات ، شمارش آراء و اجرای انتخابات هستند .

وی درباره بحث بازرسی از شعبات اخذ رای نیز افزود: چه در بخش و چه در شهرستان برای هر شعبه اخذ رای میانگین 3 تا 4 نفر بازرس خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه