English

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری

احداث دیوار ترکیه در مرز با ایران با هماهنگی تهران است

بهرام قاسمی در مورد احتمال گفتگو با عربستان گفت: پاسخ ما به بداخلاقی های ریاص این است ک خواهان تنش نیستیم و امادگی گفتگو داریم. امیدواریم متوجه خطای خودشان شوند و فصای تفاهم داشته باشند. گفتگو به معنای تایید تمام رفتارهای کشورها نیست.

احداث دیوار ترکیه در مرز با ایران با هماهنگی تهران است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج, بهرام قاسمی در مورد احتمال گفتگو با عربستان گفت: پاسخ ما به بداخلاقی های ریاص این است ک خواهان تنش نیستیم و امادگی گفتگو داریم. امیدواریم متوجه خطای خودشان شوند و فصای تفاهم داشته باشند. گفتگو به معنای تایید تمام رفتارهای کشورها نیست. 

وی برنامه احداث دیوار ترکیه در مرز مشترک با ایران تصریح کرد: مقامات ترک ما را در جریان این ایده قرار دادند. این دوار در عمق خاک ترکیه احداث می شود. ما از هر اقدامی که مرزهای کشور را به سمت امنیت و ثبات ببرد استقبال میکنیم و با طرف مقابل در این باره بیشتر کفتگو خواهیم کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد برداشتن تحریم های غیرهسته ای بیان شده از سوی روحانی اظهار داشت: این مساله ادامه جدیدی در مباحث قبلی است. کار دشواری است. این نوع تحریم غیر هسته ای ریشه در موصوعات خاصی دارد و پیچیده است. اما در دیپلماسی هیچ کاری ناشدنی نیست و اگر صداقتی باشد این موصوع هم حل می شود. نیاز به طراحی جدید دارد و قضاوت در مورد مسیر پیشرو نیاز به کار کارشناسی دارد. 

قاسمی در مورد حمله به گردشگران ایرانی در ترکیه گفت: من چنین خبری را ندیدم و تایید نمیکنم. هرچند قبلا گفته ایم به دلیل شرایط خاص ترکیه قبل از سفر باید تمهیدات لازم را به عمل بیاورند. 

وی در مورد تبلیغاتی بودن سفر ظریف در همراهی با روحانی به اصفهان خاطر نشان کرد: اعضای وزارت خارجه طبق قانون نمیتوانند در گروه های سیاسی فعال و عضو باشند و این مساله در حال حاضر رعایت شده است. در صورت فعالیت در گروه های سیاسی ان شخص کار خود را در وزارت خارجه ترک میکنند لذا سفر ظریف به اصفهان یک سفر شخصی بود و پس از دریافت مرخصی بود. هزینه سفر را هم خودشان پرداخت کرد.  هزینه محافظین را دیروز هم خودشان پرداخت کرد. به احترام ریس جمهور ایشان را همراهی کرد و سخنرانی سیاسی ظریف نداشت. 

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با اجلاس ریاض و سفر ترامپ به عربستان بیان کرد: این اجلاس چیز جدیدی نیست ولی با توجه به شرایط کنونی حساسیت زیادی روی ان هست. با توجه به مشکلات داخی عربستان این کشور به سمت تشکیل اجتماعی سوق داده شد تا بر حس انزوا درونی سرپوش گذاشته شود. 

وی در خصوص خط و مشی سیاست خارجی ایران در دولت بعدی گفت: این خط و مشی روشن است و با تغییر دولتها در داخل تغییر اندکی میکند. ما دنبال امنیت و ثبات هستیم و امیدواریم این رویکرد در دولت دوازدهم ادامه یابد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی