English

زلزله‌ای با کمترین ریشتر بیشترین تلفات جانی را خواهد داشت

عضو کمیسیون عمران مجلس اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده را مثبت خواند و گفت: بی‌توجهی به مشکلات بافت فرسوده پایتخت باعثمی شود با وقوع زلزله ای با ریشتر پایین شاهد مرگ میلیون ها نفر باشیم.

زلزله‌ای با کمترین ریشتر بیشترین تلفات جانی را خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، صدیف بدری پرداخت وام ۷۰ میلیونی قرض الحسنه نوسازی بافت فرسوده با سود ۲ درصد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگرچه ارائه وام و پرداخت تسهیلات نوسازی کیفیت سازه‌ها در بافت فرسوده پایتخت را تا حدود زیادی افزایش می دهد ولی بهتر است قبل از آن فکری به حال کنترل تورم، رکود ساخت و ساز و افزایش توان خرید مردم در بخش مسکن شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، سودآور نبودن نوسازی بافت فرسوده را عمده عامل موثر در کاهش انگیزه سازندگان و همچنین مالکان بافت‌های فرسوده برای نوسازی برشمرد و یادآور شد: زمانی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده و قیمت تمام شده ساختمان نیز برای سازنده آن بالا می‌رود بنابراین سازندگان و مالکان بافت های فرسوده خیلی تمایلی به نوسازی پیدا نمی کنند زیرا هیچ سودی عاید سازندگان نشده و در کنار این مالکان بافت‌های فرسوده نیز نمی توانند نسبت به پرداخت اقساط وام نوسازی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه پرداخت وام نوسازی به تنهایی مشکل بافت‌های فرسوده را رفع نمی‌کند، گفت: باید در کنار ارائه تسهیلات به رفع رکود و افزایش توان خرید مردم در بخش مسکن نیز توجه کرد؛ مادامی که رکود حاکم بر ساخت و ساز رفع نشود مشکل بافت های فرسوده همچنان پابرجا خواهد ماند.

وی تعاون و همکاری دولت و مجلس را برای رفع رکود حاکم بر کشور لازم دانست و ادامه داد: دولت و مجلس باید با ارائه راهکارهای موثر در راستای رفع رکود حاکم بر کشور اقدام کنند به گونه‌ای که ساخت و ساز مسکن رونق پیدا کرده و در کنار این توان خرید مردم نیز افزایش یابد.

بدری با بیان اینکه مجلس دهم باید لایحه های ارائه شده از سوی دولت در بحثخروج از رکود و رونق اقتصادی را تعیین تکلیف نماید، تصریح کرد: علاوه بر این مجلس دهم برای رونق اقتصاد و خروج از رکود نیز می تواند نسبت به تصویب طرح ها و قوانین جدید اقدام کند؛ مجلس دهم با حمایت از تولیدات داخلی، صنایع تعطیل شده و نیمه فعال، تسهیل قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی می تواند در کنار دولت نسبت به رفع رکود حاکم بر کشور تلاش موثری داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس دهم با بیان اینکه مشکل بافت فرسوده پایتخت فقط در صورت وقوع زلزله قابل درک خواهد بود، بر لزوم رفع مشکلات بافت‌های فرسوده پایتخت تاکید کرد و یادآور شد: در صورتی که اقدامات موثری در راستای رفع مشکلات بافت فرسوده پایتخت انجام نشود با وقوع زلزله ای با ریشتر پایین شاهد مرگ میلیون ها نفر خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به خطرات احتمالی بافت‌های فرسوده پایتخت مانند زلزله ضرورت توجه به نوسازی بسیار لازم است که این مهم تنها با رونق ساخت و ساز امکان پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه