English

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم در انتخابات شوراها اتخاذ شده است

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور تاکید کرد که راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم در انتخابات شوراهای شهر و روستا اتخاذ شده است.

راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم در انتخابات شوراها اتخاذ شده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی، فرهاد تجری درمورد نحوه گزارش تخلفات تبلیغاتی نامزدها اظهار کرد: دستگاه‌های گزارش‌دهنده و ناظر مانند هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت و فرمانداری‌ها و سیستم‌ها وجود دارند، همچنین دستگاه‌هایی داریم که وظایف قانونی مستمر و دائم در خصوص تخلفات و جرایم انتخاباتی دارند همانند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی که وظیفه و رسالت عمومی آنها برخورد با تخلفات و جرائم و نقض قوانین است.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور ادامه داد: در صورتی که جرم افراد احراز شود، هم حق خصوصی افراد است که شاکی شوند و هم دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و فرمانداری‌ها موظف هستند این تخلفات را به مراجع قضایی گزارش دهند و ضابطان دستگاه قضایی مکلفند این تخلفات را پیگیری کنند.
تجری افزود: براساس تجربیات انتخابات گذشته و با توجه به نیاز ضروری این دوره از انتخابات و با اعتقاد به این که پیشگیری بهتر از درمان است، دستگاه قضایی، دادستانی کل کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را تشکیل دادند که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط برپا شده است.
وی به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: یک سری راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع جرم اتخاذ شده است تا بتوان زمینه جرائم انتخاباتی را تا حدودی کاهش دهند البته این اتفاق افتاده و تا حدودی هم موفق بوده است.
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان این که مجری سیاست‌های کمیته پیشگیری از وقوع جرم، دادستان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط قضایی هستند، تصریح کرد: این کمیته در استان‌ها در حد شهرستان و استان، مجری دارند که توفیقاتی در این حوزه رخ داده است.
تجری با یادآوری این که جرائم فراوانی بسیار در عرصه انتخابات دارد، اظهار امیدواری کرد که با وجود این کمیته پیشگیری، میزان تخلفات در این حوزه به حداقل برسد.
وی همچنین در توضیح نحوه اعمال مجازات و شناسایی مجرمان گفت: با اختیارات دادگاه و متناسب با نوع جرم، مجازات‌های مربوطه اعمال خواهد شد و با توجه به شخصیت متهم و میزان و شدت آثار بیرونی‌ که جرایم دارند، اتخاذ تصمیم خواهد شد.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور تصریح کرد: میزان اثرگذاری جرم در تعیین مجازات بسیار موثر است، بعضی از جرایم شاید در محدوده اثرگذاری بسیار کوچکی باشد، از طرفی بعضی تخلفات هم آثار مهم و کلی دارند، در عرصه ریاست جمهوری به یک صورت و در عرصه شوراها هم به یک صورت است در این زمینه ممکن است گاهی تشویش اذهان و تخریب رقیب باشد، برای این تخلفات حتما اقدامات لازم و مجازات‌های مقتضی اعمال خواهد شد. 
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه این هفته - 29 اردیبهشت ماه- در کشور برگزار می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه