English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به موج

افزایش یارانه دهک های پایین جامعه از منبع فروش بیشتر حامل های انرژی قابل اجرا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدون افزایش قیمت سوخت و تنها از طریق فروش روز افزون حامل های انرژی می توان یارانه قشر آسیب پذیر جامعه را سه برابر کرد.

افزایش یارانه دهک های پایین جامعه از منبع فروش بیشتر حامل های انرژی قابل اجرا است

جواد کریمی قدوسی در خصوص برنامه پرداخت یارانه بیشتر به دهک های پایین جامعه از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: واقعیت امروز این است که بزرگترین گره جمهوری اسلامی ایران بحث اقتصاد، تولید، اشتغال و معیشت است و بعد از این گره مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی مطرح است که آنها نیز ریشه در اقتصاد دارند. مردم تقریبا در همه نظرسنجی های دو سال گذشته معیشت و مسائل اقتصادی را اولویت اعلام کرده اند. مقام معظم رهبری هم  سخنرانی خود در ابتدای امسال در مشهد، اولین بار بود که جز موضوعات اقتصادی و معیشت به موضوع دیگری از جمله برجام و منطقه اشاره نکردند.

وی ادامه داد: طرحی که برخی نامزدهای ریاست جمهوری برای افزایش یارانه دهک های پایین جامعه ارائه دادند بدون افزایش قیمت اقلام موجود در کشور و با همین منابع درآمدی ممکن است. در سال 1395 ما 80 هزار میلیارد تومان از راه فروش حامل های انرژی درآمد داشتیم. امسال نیز پیش بینی می شود این رقم به 100 هزار میلیارد تومان اافزایش یابد. در سال گذشته از 80 هزار میلیارد تومان تنها 36 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی هزینه شد و مابقی را دولت در بخش های دیگر هزینه کرد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به لزوم مدیریت درست هدمندی یارانه ها خاطر نشان کرد: در صورتی که یارانه ها درست مدیریت شود ما بدون افزایش قیمت حامل های انرژی و سوخت قادر هستیم پرداخت نقدی قشر آسیب پذیر جامعه را سه برابر کنیم. ریشه کنی فقر رسالت دینی و ایرانی ما است و جدول دقیق درآمدهای دولت نشان می دهد که این طرح صد درصد قابل اجرا و عملیاتی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه