English

موگرینی تاکید کرد: برجام متعلق به جامعه بین‌الملل است/ اروپا به طور قاطع از توافق حمایت می‌کند

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که این اتحادیه به طور فزاینده خواستار و متعهد به اجرای کامل برجام است، تاکید کرد: اکنون این توافق به جامعه بین‌الملل تعلق دارد.

موگرینی تاکید کرد: برجام متعلق به جامعه بین‌الملل است/ اروپا به طور قاطع از توافق حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل و همکاری این سازمان با اتحادیه اروپا در برقراری صلح و امنیت جهانی گفت: با مقامات آمریکایی درباره اجرای کامل برجام و به علاوه نقش منطقه‌ای ایران به ویژه درباره نقاطی که برای ما کلیدی محسوب می‌شوند؛ از سوریه تا یمن صحبت شد و به طور مستقیم به دولت آمریکا اعلام کرده‌ام که اتحادیه اروپا به طور فزاینده خواستار و متعهد بر اجرای کامل برجام است و این بدان معناست که از سوی تمام طرف‌ها این اقدام انجام شود.

بر اساس این گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی در ادامه گفت: ما بر وضعیت (اجرای برجام) از طریق ریاستی که برای کمیسیون مشترک برگزیده‌ایم، نظارت می‌کنیم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون پنج بار در گزارش‌های خود بر اجرای برجام تایید کرده است که ایران به‌ طور کامل به تعهدات خود عمل می‌کند و همه ما به طور مساوی درباره اجرای تمامی تعهدات تعیین شده متعهد هستیم، به ویژه تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای. اتحادیه اروپا به طور قاطع از این توافق حمایت می‌کند.

موگرینی افزود: توافق هسته‌ای با ایران مسیر ما، اروپایی‌ها را نشان می‌دهد. این توافق یک گام بزرگ در عدم اشاعه است که همگان را در منطقه، در اروپا و جهان امن‌تر می‌کند. قدرت‌های جهانی بر سر این توافق مذاکره کردند و توافق به سرعت از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت و اکنون این توافق متعلق به جامعه بین‌الملل است، نه فقط آنهایی که در اتاق (مذاکره) در وین حضور داشتند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: یک توافق موفقیت‌آمیز به کل سیستم اعتبار می‌بخشد، زیرا نشان می‌دهد که ما می‌توانیم طبق نیازهای شهروندان‌مان عمل کنیم. بهترین راه برای تقویت این اعتبار تاثیر بخشی بیش‌تر به نظام سازمان ملل است.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن درخواست از آمریکا برای تداوم کمک‌های مالی به آژانس‌های سازمان ملل گفت: برای صلح، برخی مواقع کار امدادرسانی از اقدامات نظامی مهم‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه