English

با موافقت نمایندگان مجلس

لایحه معاهده استرداد مجرمین میان ایران و کره جنوبی تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی موافقت کردند.

لایحه معاهده استرداد مجرمین میان ایران و کره جنوبی تصویب شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی را با  137 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع  205 نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

گفتنی است در ماده واحده این لایحه آمده است؛ معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی مشتمل بر یک مقدمه و 23 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره- رعایت اصول 77 و 139 قانون اساسی در اجرای این معاهده الزامی است.

در جریان نشست امروز مجلس، علیرضا سلیمی به عنوان مخالف این لایحه گفت: این لایحه در موارد مختلف با قانون اساسی مغایرت دارد و بدون شک شورای نگهبان به آن ایراد خواهد گرفت ضمن آن که خروجی این لایحه برای ما مشخص نیست.

علی اصغر یوسف نژاد در موافقت با لایحه مذکور گفت: روابط بین‌المللی با کشورهای در سطح منطقه امری بدیهی است و حق شهروندان ایرانی است که زمانی که در کشوری اتفاقی برای آنها رخ می دهد لازم است تا حقوقشان تأمین گردد لذا برای رسیدن به این هدف باید بسترهای لازم فراهم شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با لایحه یاد شده گفت: در لوایح این چنینی با توجه به اینکه توافقی بین‌المللی است لذا بر اساس اصول قانون اساسی حق تغییر جزئیات را نداریم؛ در ماده 11 این لایحه به مواردی همچون مکان، زمان، شدت جرائم اشاره شده که نامفهوم است و باید کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس توضیحاتی در این زمینه ارائه کنند.

در ادامه سید تقی کبیری در موافقت با این لایحه گفت: وجود همکاری‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و قضایی جزو ضرورت‌هاست تا برخی از مشکلات رفع شود لذا باید نمایندگان نسبت به اهمیت این لایحه توجه لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه