English

رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی:

ایرانیان خارج از کشور باید از همه حقوق شهروندی برخوردار باشند/ برنامه ما استفاده از ظرفیت جوانان خارج از کشور است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ایرانیان خارج از کشور شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند و باید از همه حقوق شهروندی برخوردار باشند.

ایرانیان خارج از کشور باید از همه حقوق شهروندی برخوردار باشند/ برنامه ما استفاده از ظرفیت جوانان خارج از کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی در صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند و باید از همه حقوق شهروندی برخوردار باشند.

وی افزود: برنامه ما استفاده از ظرفیت جوانان خارج از کشور و جوانان در حال تحصیل و تدریس در این کشورهاست و می‌خواهیم از همه ظرفیت آنان استفاده کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه پیوند ایرانیان خارج از کشور با داخل باید حساب‌شده باشد، گفت: آنها باید احساس کنند که ایران اسلامی وطن همیشگی‌شان است و اگر برای ضرورتی به خارج رفته‌اند، هم‌چنان ارتباط خود و فرزندانشان را با داخل حفظ کنند.

رئیسی تأکید کرد: امروز با وجود فضای مجازی، ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل راحت‌تر است و باید تلاش کنیم نسل سوم و چهارم که با زبان فارسی یا نوشتار فارسی آشنایی ندارند، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و پیوند میهنی خود را از یاد نبرند.

وی با اشاره به وظیفه دولت درباره ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: دولت باید از انسجام ایرانیان خارج از کشور حمایت و از ظرفیت عظیم آنها استفاده کند، ایرانیان خارج از کشور به دلیل تحصیلات عالیه در اماکنی مشغول به کار هستند که برای جمهوری اسلامی ظرفیت به شمار می‌رود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر بخش مهم سفارتخانه‌ها در ایجاد ارتباط میان ایرانیان خارج از کشور و داخل گفت: نقش مجموعه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و سفارتخانه‌ها به عنوان نماینده عالی دولت در این ارتباط بسیار مهم است و امیدوارم عزیزان خارج از کشور ارتباط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود با ایران را بیشتر کنند و از ایجاد فاصله هویتی میان نسل‌های سوم و چهارم با داخل مراقبت کنند.

*اصلاح ساختارهای فساد نیازمند اراده جدی دولت است

رئیسی با اشاره به برنامه دولت کار و کرامت برای مبارزه با فساد اقتصادی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم، فساد است و باید اصلاحات سریعی در حوزه اقتصادی به ویژه نظام پولی و بانکی انجام شود و ما اعتقاد داریم این اصلاحات به سرعت قابل دست یافتن است.

وی ادامه داد: امکان دارد در بعضی موارد به قانون نیاز داشته باشیم، اما برداشت ما این است که در خیلی از گام‌های ابتدایی، نیازی به نوشتن قانون نداریم، بلکه دولت باید اراده کند تا ساختارهای فساد را در نظام پولی و بانکی و نظام اقتصادی از بین برود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید امضاهای طلایی از بین برود و این کاملاً قابل کنترل است، تنها اراده جدی دولت نیاز است.

*رونق کسب و کار در کشور از خروج نخبگان جلوگیری می‌کند

 رئیسی درباره پدیده خروج نخبگان از کشور گفت: رونق کسب و کار در کشور از خروج نخبگان جلوگیری می‌کند، امروز بسیاری از نخبگان امکان کار مناسب در کشور را ندارند و اگر فضای کسب و کار را مناسب ببینند حتما به کشور بازمی‌گردند.

وی تأکید کرد: باید کشاورزی و صنعت کشور را دانش‌بنیان و علم و فناوری را توسعه دهیم که نقش جوانان خارج از کشور در دانش‌بنیان کردن این حوزه‌ها بسیار مهم است. امروز صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده و اشتغال ایجاد می‌کند و سفارتخانه‌های ایران باید در حوزه تسهیل صادرات نقش فراوانی ایفا کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: در حوزه کسب و کار نیاز به اقدام انقلابی داریم و ما این اراده را داریم که با کمک همه ظرفیت‌ها اقدامات جدی در حوزه کسب و کار انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه