English

کوشکی:

بعید است روحانی تن به شفافیت مالی دهد

محمدصادق کوشکی گفت: با پیشنهاد قالیباف برای اعلام لیست اموال نامزدهای ریاست جمهوری بعید است روحانی تن به شفافیت دهد.

بعید است روحانی تن به شفافیت مالی دهد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدصادق کوشکی کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات محمدباقر قالیباف در خصوص شفافیت مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اعلام لیست اموال و دارایی‌ها حداقل تضمینی است که نامزدها می‌توانند در این موقعیت به مردم بدهند.

وی افزود: اگر نامزدی است که می‌خواهد برای مردم کاری کند،‌ ادعا دارد که با مردم است، از میان مردم هست و البته می‌خواهد رأی مردم را بگیرد باید آنقدر مردم برای وی مهم باشند که لیست اموال خود، فرزندان، برادر و خواهران نزدیکانش را بدهد.

این استاد دانشگاه همچنین اضافه کرد: اگر نامزدی از این کار خودداری کند به مردم اهانت کرده است یعنی نشان می‌دهد که این فرد می‌خواهد به مردم سلطنت کند و نه ریاست جمهوری یعنی خود را پادشاه مردم می‌بیند نه پاسخگو به آنها.

وی ادامه داد: اگر برخی نامزدها از چنین حرکتی خودداری می‌ کنند نشان می‌دهند که نگاه آنها به مردم چقدر نگاه تحقیرآمیزی است و به چه میزان مردم را نامحرم می‌دانند و برای آنها ارزش قائل نیستند.

کوشکی در ادامه یادآور شد: این کار نشان می‌دهد که ‌آیا نامزدها مایل به شفافیت به معنای دقیق کلمه هستند یا خیر. البته بسیار بعید هم است که همه نامزدها تن به چنین کاری بدهند.

این استاد دانشگاه بر همین اساس اضافه کرد: چنانچه بعضی از نامزدها تاکنون حتی در راستای انجام وظایف قانونی که در قبال حاکمیت دارند و باید فهرست اموال خود را قبل و بعد از مسئولیت به بازرسی کل کشور بدهند را انجام نداده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: در دولت فعلی هنوز افرادی هستند که با وجود گذشت نزدیک سه سال و نیم از عمر دولت هنوز وظیفه‌ای که باید در ابتدای دولت انجام می‌دادند را نداده‌اند و اموال خود را اعلام نکرده‌اند به همین دلیل بعید است که تن به این شفافیت بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • d

    هم روحانی هم جهانگیری اینکار برایشان کردن و نکردنش بسیار گران خواهد بود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه