English

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خبرداد

پیش بینی مشارکت ۷۰درصدی مردم در انتخابات

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از پیش بینی مشارکت 70درصدی مردم در انتخابات خبرداد.

پیش بینی مشارکت 70درصدی مردم در انتخابات

به گزارش خبرگزاری موج، محمدامین رضازاده در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی  مازندران در ساری فضای انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به آن‌چه در این جلسه مطرح شد، اظهار داشت: شنیدن نظرات مخالف دولت  ارزشمند است. وابستگی برخی احزاب به کشورهای بیگانه موجب ذهنیت منفی برای مردم شده است و برخی رفتارهای مجاهدین خلق مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده بود  و این مهم مردم  را بر این باور رساند که احزاب با سابقه تاریخی نتوانستند موفق عمل کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در انتخابات امروز  از همه جریان های سیاسی کاندیدا  هستند و  برگزاری انتخابات  سالم یک‌سرمایه اجتماعی است و نواقص موجود  تنها به دولت بر  نمی گردد.

رضا زاده افزود: امروز جریان های سیاسی عمده در کشور  اعم از اصول گرا و اصلاح طلب هر کدام ۲۰ حزب دارند و این پیشرفت خوبی دراین زمینه است و هردو جریان بزرگی است و همه احزاب به طور مشخص کاندیدا دارند و جریان ها  بعد از انتخابات نیز پاسخگو ‌هستند.

وی ادامه داد: در ۴۰ سالگی نظام به پختگی لازم رسیده است و برگزاری  انتخابات  از سوی دولت فعلی   به جهات امنیت در کشور  در شرایط مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور یادآور شد: در دوره های انتخاباتی  گذشته تهدید هایی از خارج کشور صورت می گرفت و در داخل هم گروه هایی با این رویه همکاری می کرد اما در حال حاضر  استراتژی  وحدت و انسجام بین احزاب و جریان های سیاسی اتفاق افتاده است.

رضا زاده افزود: در انتخابات  همه جریان ها امکان حضور دارند و این‌ انسجام در چهار چوب منافع ملی موثر است.

وی ادامه داد: میانگین‌مشارکت در ۳۴ انتخابات گذشته  ۶۶ و ۷ دهم درصد  بوده که از میانگین‌مشارکت انتخاباتی جهانی در سطح بالاتری قرار دارد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: مشارکت مردم  موجب افزایش قدرت سیاسی ایران می شود.

رضا زاده آمار مشارکت مردمی را در انتخابات ریاست جمهوری در  سنوات گذشته ۶۰ و ۴۸ صدم  درصد و مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را  ۵۶ و ۷  دهم درصد و انتخابات شوراها  را ۶۰ و ۴۶ صدم درصد عنوان کرد.

وی  از پیش بینی ۴۰ میلیونی و ۷۰ درصد مشارکت مردمی در انتخابات  کشور خبر داد و افزود: نگرانی در خصوص حضور حداکثری  مردم وجود ندارد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور  همزمانی دو انتخابات را در مشارکت‌ موثر دانست و تصریح کرد: فضای مجازی  در آگاهی بخشی مردم  بسیار تاثیرگذار است و ابزار آگاهی بخشی مردم یکی از پارامترهای حضور حداکثری است.

رضا زاده اینکه ۳۰ درصد در انتخابات شرکت نمی کنند را طبیعی دانست و گفت: گروهی فکر می کنند و گروهی نظراتشان تحمیل می شود و در این راستا  دو قطبی کردن جامعه به فقیر و غنی و یا انقلاب و ضد انقلاب نامناسب است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور مشکلات فیزیکی، عدم داشتن مدارک در سفر و توجه نداشتن مردم به حضور در زمان‌مناسب  و دیدگاه اینکه ریاست جمهوری  از پیش انتخاب شده  و امکان‌تقلب در انتخابات و شلوغی فضاهای انتخاباتی و اختلاف در مشارکت دست اندر کاران را از دلایل عدم حضور ۳۰ درصدی مردم عنوان و تاکید کرد: معنی این عدم حضور داشتن مشکل جدی مردم با نظام  نیست و صندوق های سیار می توانند  در کاهش این‌ مهم حل کننده باشد.

رضا زاده  افزود:طبق فرمایشات رهبری سیاه نمایی ها  امری ناپسند است.

وی تاکید کرد: دو قطبی کردن آسیب جدی به فضای امنیتی کشور وارد می کند و فقیر جلوه دادن مردم کمک به نظام نیست و کشور نیازمند  همدلی است و امنیت کشور در درجه اول اهمیت قرار دارد.

دبیر کمیسیون‌ماده احزاب گفت: اختلاف سلیقه در جریان ها وجود دارد اما با تمام این وجود مجلسی متشکل از همه احزاب ها و گروه ها شکل گرفته و آرامش و امنیت سیاسی اقتصادی نتایج تعامل های مثبت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه