English

سفیر جدید ایران در بلاروس استوارنامه خود را تقدیم کرد

رئیس جمهور بلاروس اعتبارنامه سفرای یازده کشور از جمله سفیر جدید ایران در این کشور را دریافت کرد.

سفیر جدید ایران در بلاروس استوارنامه خود را تقدیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج از بلتا، الکساندر لوکاشنکو دراین مراسم ضمن آمادگی کشورش برای همکاری با همه کشورها گفت: در بلاروس فرصت‌های جدیدی برای مشارکت بیشتر دولت در فرایند یک‌پارچه‌سازی اروپا وجود دارد.

وی با اشاره به قرار گفتن بلاروس در مرکز اروپا تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا دسترسی شرکای خارجی به بازار بزرگ اتحادیه اقتصادی اورآسیا را فراهم سازیم که بدون شک جذابیت آن را در برنامه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور بلاروس با اشاره به لغو روادید این کشور برای اتباع ۸۰ کشور که از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شده، این اقدام را امر مهمی در ایجاد فضای بیشتر کسب و کار اقتصادی و گردشگری این کشور برشمرد.

لوکاشنکو با اشاره به عزم کشورش بر گسترش فضاهای آموزشی و دانشگاهی تاکید کرد، در برنامه چشم‌انداز علمی کشور در مدت ده سال آینده بلاروس در زمینه تحقیقات و توسعه علوم دانشگاهی به یکی از کشورهای پیشرو در جهان تبدیل خواهد شد که ما مشتاقانه آماده همکاری در زمینه پروژه‌های علمی، تبادل دانشجو و همکاری‌های دانشگاهی هستیم.

امروز در مراسمی سفرای کشورهای ایران، آذربایجان، بلژیک، هلند، نروژ، مالت، نیوزلند و غیره استوارنامه‌های خود را به رئیس‌جمهور بلاروس تقدیم کردند.

مصطفی اویسی، سفیر جدید ایران در بلاروس که مدتی است در این کشور حضور دارد نیز جایگزین محمدرضا صبوری سفیر سابق کشورمان در مینسک شده است.

او پیش از این ریاست اداره غرب آسیای وزارت خارجه را بر عهده داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه