English

سخنگوی دولت در نشست خبری

افزایش حقوق بازنشستگان اجرایی شد/بیشتر شدن یارانه خانوارهای تحت پوشش بیش از سه درصد

محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اشاره به پیشنهاد دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: فروردین ماه سال جاری گام نخست برداشته شد. این روند به صورت شکل گرفته که گروه های شغلی پایین تر سهم بیشتری دریافت می کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان اجرایی شد/بیشتر شدن یارانه خانوارهای تحت پوشش بیش از سه درصد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اشاره به پیشنهاد دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: فروردین ماه سال جاری گام نخست برداشته شد. این روند به صورت شکل گرفته که گروه های شغلی پایین تر سهم بیشتری دریافت می کنند. 

وی همچنین در مورد بحث افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش افزود: مسمتری 70 هزار تومانی این خانوارها به 240 هزار تومان افزایش یافت.

سخنگوی هیات دولت به افزایش یارانه برای تمامی خانوارهای کشور اشاره کرد و گفت: چنین چیزی مقدور نیست مگر انکه قیمت حامل های انرژی به حدی افزایش یابد که مبلغ بیشتری برای پرداخت یارانه وارد خزانه دولت شود. کل پولی که سازمان هدفمندی یارانه ها می تواند در اختیار داشته باشد 36 هزار میلیارد تومان است اما آنچه در یک سال پرداخت شده 41 هزار میلیارد تومان بود که مابه تفاوت از خزانه برداشت شد، در واقع پولی که باید صرف طرح عمرانی می شد صرف پرداخت یارانه شد.

نوبخت در خصوص پیگیری پیشنهاد دولت به مجلس که دولت بتواند در طول برنامه ششم نرخ بیکاری را یک رقمی کند، تصریح کرد: 514 هزار نفر در سال می تواند وارد بازار کار شوند اما در هر سال 250 هزار نفر دیگر وارد این بازار می شوند.طبق لایحه دولت، باید 955 هزار شغل ایجاد شود تا در پایان برنامه ششم نرخ بیکاری تک رقمی شود. برای اجرای این موضوع باید سالانه  770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود که این رقم در سال 95 حدود334 هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: 7 منبع برای تحقق این سرمایه گذاری درنظر گرفته شده است. افزایش اعتبارات طرح های عمرانی از 43 هزار میلیارد تومان به 100 هزار میلیارد تومان یکی از راه ها است. بخش دیگر باید از تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری خارجی به دست آید. استفاده از منابع خارجی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که سال گذشته 6 هزار میلیارد دلار بوده که باید 195 هزار میلیارد دلار شود. لذا با این اعداد تنها امکان ایجاد 955 هزار شغل در سال خواهد بود که به یک میلیون نفر نیز نمی رسد. 

نوبخت در مورد پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان بیان داشت: در خلال هفته معلم تمامی این پاداش ها واریز می شود. 

سخنگوی هیات دولت در خصوص حادثه منا گفت: هنوز در مورد حادثه عربستان به جمع بندی نرسیده ایم و صرفا ریاض به افرادی که در حادثه سقوط جرثقیل جان باختند مبلغی پرداخت کرده است.

نوبخت با اشاره به رابطه استراتژیک با روسیه گفت: این رابطه راهبردی قابل تعمیم به گذشته نیست و در حال حاضر مناسبات بر پایه تعادل صورت می گیرد. 

وی در مورد مسکن مهر بیان داشت: بخش قابل توجهی از این پروژه در دولت یازدهم تکمیل و تحویل شد.برای تکمیل مابقی و کاستن از افزایش هزینه ها برای متقاصیان, 1000 میلیارد تومان به مسکن مهر پرداخت که 800 میلیارد تومانش به وزارت نیرو داده شد تا بابت دریافت تاسیسات برق و آب مبلغی نپردازند. ما سه مصوبه دیگر برای مسکن حمایتی,اجتماعی و روستایی در کنار مهر داریم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه