English

دیدار کاندیداها با علما و مراجع تبلیغاتی است یا گزارشی

در بحبوبه تبلیغات نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، برخی رسانه های کشور از احتمال دیدار حسن روحانی رئیس جمهور و نامزد طیف اصلاح طلب با علما و مراجع تقلید در قم خبر می دهند.

دیدار کاندیداها با علما و مراجع تبلیغاتی است یا گزارشی

دکتر محمود رضا امینی کارشناس  مسائل سیاسی در گفت وگو با سرویس سیاسی خبرگزاری موج در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره دیدار احتمالی حسن روحانی با مراجع و علما چیست؟ گفت: نفس دیدار یک رئیس جمهور با مراجع و علما، بسیار پسندیده است و در مواقعی که مسائل حساس کشور وجود دارد  اینگونه دیدارها یک اقدام لازم و ضروری است.
وی افزود: اما در شرایطی که هر تایید و  هر اتفاقی دیگری می تو.اند تبلیغ محسوب شود و این تبلیغ در آرای عمومی موثر باشد و به عبارتی خق عمومی مورد توجه قرار گیرد، دیدار ها به شرطی که مراجع دیدار هریک از نامردها را در این ایام مجاز و مناسب بدانند عمل قابل پذیرشی از دید تبلیغاتی است 
این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: اما اگر صرفا رئیس جمهور را به حضور بپذیرند علمای بزگوار مختارند و نیاز به نظر هیچ کسی به پذیرش یا عدم پذیرش نیست اما دیدارها به حمایت تبلیغاتی تعبیر خواهد شد. و قبل از آنکه اساس و  اهمیت دیدار جلوه کند، استفاده از محضر علما و مراجع  به عنوان فرصت تبلیغاتی محسوب خواهد شد.

دکتر امینی بیان داشت: قطعا این نکته را همه مراجع و علمای بزرگوار در نظر خواهند داشت و آنطور که صلاح می دانند عمل خواهند کرد.

از کارشناس مسائل سیاسی سئوال شد: باتوجه به اینکه حسن روحانی عضو مجلس خبرگان و رئیس جمهور کشور است، آیا دیدار وی با علما و مراجع می تواند مورد استقبال آنان  قرار گیرد؟ که وی اینگونه پاسخ  داد: البته عملکرد چهار ساله ایشان در ریاست جمهوری دوره یازدهم اگر موجب گلایه و نقد بین طلاب و علما و فظلا نباشد و رفتار و خلق انتخاباتی ایشان هم با تایید علما و مراجع و طلاب و فضلا منطبق با اخلاق اسلامی باشد و هیچ بهره ای از فرصت های و بیت المالی که در اختیار وی قرار داد صورت نگیرد، دیدارها به قضاوت شخص علما فضلا و طلاب خواهد بود.
دکتر امینی در این خصوص که آیا انتصاب رئیس به مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی می تواند موجب اقبال طلاب و علما از وی شود؟ گفت: بیش از انتصاب در مسئولیت ها رفتار خود نامزدها مهم است که می تواند مورد توجه قرار گیرد . اطلاع دارم که جناب اقای رئیسی خلقا و خویا، از فرصت ها و امکانات آستان قدس رضوی برای تبلیغات استفاده نخواهند کرد. منش تبلیغاتی ایشنان نیز تاکنون نشان از یک روحانی متخلق به اخلاق اسلامی دارد و البته این ممکن است تاثیر لازم خود را در قشر علما روحانیون و طلاب و فظلا داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه