English

در سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به فنلاند تاکید شد

حمایت هلسینکی از گسترش همکاری‌های اتحادیه اروپا با ایران

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به هلسینکی سفر کرده است روز پنج‌شنبه با وی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

حمایت هلسینکی از گسترش همکاری‌های اتحادیه اروپا با ایران

به گزارش خبرگزاری موج، در این دیدار "پیتر استانلود" با اظهار رضایت از دیدار سال گذشته رئیس‌جمهور فنلاند از کشورمان که به امضای چند سند و هموار شدن بستر برای همکاری‌های همه جانبه مخصوصا اقتصادی منجر شده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری روابط قوی میان دو کشور بوده‌ایم. هیات‌هایی در سطوح و زمینه‌های مختلف میان دو کشور مبادله شده‌اند. اخیرا موافقت‌نامه همکاری‌های گمرکی به امضاء رسید و قرار است به زودی موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی نهایی و آماده امضاء شود. فعالان اقتصادی و تجاری فنلاند همکاری با ایران را وجهه همت خود قرار داده‌اند.

وی افزود: برجام یک توافق چند جانبه است و باید مورد احترام و رعایت همه طرف‌ها قرار گیرد. مقامات اروپایی نشان داده‌اند که خواستار حفظ و اجرای کامل برجام هستند. فنلاند از گسترش همکاری‌ها و تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در ادامه مجید تخت‌روانچی نیز با تاکید بر لزوم انجام رایزنی‌ها و ارزیابی‌های مستمر و مرتب پیرامون موضوعات متحول اعم از دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، اعلام کرد: سفر رئیس‌جمهور فنلاند به ایران موفقیت‌آمیز بود و نتایج مثبت زیادی به دنبال داشته است. برای تعاملات پارلمانی و روابط مردم ـ مردم  که می‌توانند در تسهیل و تسریع سایر همکاری‌ها به ویژه اقتصادی بسیار موثر باشند، اهمیت زیادی قائل هستیم. امیدواریم در آینده شاهد تبادل هیات‌های بیش‌تر اعم از سیاسی، پارلمانی و اقتصادی در سطوح بالا باشیم.

دو طرف در این ملاقات ضمن تبادل‌نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا سوریه، عراق، یمن و افغانستان بر ضرورت دستیابی به راه‌حل‌های مشترک سیاسی و دیپلماتیک، پرهیز از اقدامات یک‌جانبه و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کردند.

تخت‌روانچی در ادامه حضور در هلسینکی قرار است با مسئولان اقتصادی، تجاری، بانکی و مالی فلاند نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه