English

در دیدار سردار دهقان با وزرای دفاع ۲ کشور صورت گرفت

بررسی راه‌های افزایش همکاری نظامی بین ایران، ونزوئلا و صربستان

وزیر دفاع در دیدار با همتایان صربستانی، هندی و ونزوئلایی خود بر لزوم گسترش همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم منطقه‌ای‌ تأکید کرد

بررسی راه‌های افزایش همکاری نظامی بین ایران، ونزوئلا و صربستان

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرورهای مسلح که برای شرکت در نشست دو روزه بین‌المللی امنیت مسکو در رأس یک هیئت دفاعی به روسیه  سفر کرده است، در دیدار با «زوان جورجوویچ» همتای صربستانی خود که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره کرد.

وزیران دفاع ایران و صربستان همچنین در این دیدار با بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های دفاعی-نظامی میان دو کشور بر ضرورت توسعه و تعمیق آن تأکید کردند.

سردار دهقان و ژنرال «ولادیمیر پدرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا نیز در مذاکرات خود ضمن بررسی و مرور توافق‌های گذشته، راهکارهای توسعه همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را بررسی کردند.

وزیر دفاع پیش از این نیز با «آرون جیتلی» وزیر دفاع هند دیدار کرد که دو طرف بر لزوم مبارزه قاطع با تروریسم و همچنین گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه مرتبط تأکید کردند.

در نشست بین‌المللی امنیت مسکو که قرار است امروز (چهارشنبه) وزیر دفاع ایران در آن سخنرانی کند، حدود 700 شرکت‌کننده از جمله اعضای هیئت‌های نمایندگی از حدود 80 کشور، 25 سرپرست هیئت در سطح وزیران دفاع، رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی شرکت دارند.

جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین‌المللی مسکو است.

سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در این نشست، با «سرگئی شویگو» همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می‌کند و همچنین در نشست سه‌جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی‌ها برای مبارزه با تروریسم نیز بررسی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه