English

مذاکره روسای مجالس ایران و قرقیزستان برای اتصال ایران به چین از طریق خاک قرقیزستان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مباحث مهمی که از گذشته بین ایران و قرقیزستان مطرح بوده است، ارتباط ایران با چین از طریق خاک قرقیزستان بوده است که در دیدار با رئیس مجلس پارلمان قرقیزستان در خصوص این پروژه بین المللی مذاکره کردیم.

مذاکره روسای مجالس ایران و قرقیزستان برای اتصال ایران به چین از طریق خاک قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی پس از دیدار و امضای یادداشت تفاهم همکاری با همتای قرقیزی خود در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: در این دیدار در خصوص راه های گسترش همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی بین دو کشور گفت‌وگو کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: روابط ایران و قرقیزستان از نظر سیاسی و همکاری های بین المللی در سطح خوب و صمیمانه ای است.

وی ادامه داد: مذاکرات امروز هم با رئیس مجلس قرقیزستان در چند بخش از جمله همکاری های پارلمانی، گفت‌وگو بین کمیسیون های تخصصی پارلمانی دو کشور و ایجاد مراکز انتقال تجربیات دو پارلمان، همکاری های اقتصادی و تجاری و تسهیل روابط بازرگانی بود.

وی ادامه داد: همکاری های اقتصادی ایران و قرقیزستان از طریق استفاده تجار دو کشور از ظرفیت های موجود و همچنین تسهیل همکاری های بازرگانی و تسهیل امکانات پارلمانی بین دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری بین دو کشور قابل تحقق است.

لاریجانی ادامه داد: در این نشست در خصوص خطر تروریسم، افراط گرایی و مواد مخدر نگاه مشترکی داشتیم. هر دو کشور از مواد مخدر تولید شده در افغانستان آسیب دیده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه