English

ابراهیمی در نشست خبری:

رئیسی فهم دقیقی از شرایط و نیازهای روز جامعه دارد

مسوول ستاد دانشجویی سید ابراهیم رئیسی گفت: آقای دکتر رئیسی فهم دقیق از شرایط و نیازهای جامعه دارد و می‌تواند با مدیریت و روحیه جهادی مشکلات اقتصادی را رفع کند.

رئیسی فهم دقیقی از شرایط و نیازهای روز جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، احسان ابراهیمی، مسوول ستاد دانشجویی سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری امروز (دوشنبه) که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: ما جمع مستقلی بودیم که به بررسی افراد دارای صلاحیت برای ریاست جمهوری پرداختیم؛ درباره رئیسی و ویژگی های او دو ویژگی قاطعیت و فهم دقیق از شرایط و نیازهای روز جامعه برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: ما پس از صحبت با تعدادی از نامزدها به دلایل روشنی متوجه حجت‌الاسلام رئیسی شدیم.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به ویژگی‌هایی حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: قاطعیت و فهم عمیق از مناسبات فرهنگی و افکار عمومی از جمله ویژگی‌های بارز ایشان است.

ابراهیمی ادامه داد: امروز کشور دچار عده‌ معدودی از مسئولین تازه به دوران رسیده‌ای است که جریان اقتصاد کشور را به فساد کشیدند و هر روز سر و صدایی مبنی بر دست‌اندازی به اموال بیت‌المال به گوش می‌رسد در دوره‌ای که آقای رئیسی در سازمان بازرسی کل کشور و معاونت اول قوه قضائیه مشغول بودند بدون تسامح و بدون آنکه فضای عمومی را متشنج کنند با مفاسد برخورد می‌کردند. مردم امروز تحمل بخور بخور بعضی و بگم بگم بعضی دیگر را ندارند. 

وی شفافیت شخصی و خانوادگی حجت‌الاسلام رئیسی را یکی دیگر از ویژگیهای وی دانست و تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه فسادی از خانواده و اطرافیان ایشان گزارش نشده و این در حالی است که ما این موضوع را در کمتر مسئولی می‌توانیم مشاهده کنیم. زندگی آقای رئیسی شیشه‌ای است و ایشان نماینده ساده‌زیستی مسئولان هستند.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: ما رئیس جمهوری نمی‌خواهیم که به برنامه تفریح عیدانه خود بیشتر از رسیدگی به مردم مناطق محروم پایبند باشد و از این رو شاهدیم که روحیه جهادی و مدیریت انقلابی یکی دیگر از ویژگیهای حجت‌الاسلام رئیسی است زیرا ایشان در خدمت به مردم شب و روز را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی اشراف خوبی به ساختارهای تصمیم‌سازی و تصمیم گیری در کشور دارند زیرا کارآمدی نیاز به شناخت گره‌های تصمیم‌گیری در کشور دارد. اگر رئیس جمهور بخواهد مانع در برابر فساد باشد باید ساختار تصمیم‌گیری و فسادزا را بشناسد و یکی از دلایل تخریب آقای رئیسی نیز همین ویژگی ایشان است.

ابراهیمی با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی توانایی تشکیل تیم فراجناحی را دارد، گفت: شرایطی در کشور حاکم است که به سرعت باید تغییر کند و نمی‌تواند معطل خوشامدهای سیاسی باشد. اقای رئیسی امکان تشکیل تیم فراجناحی را دارد و این یکی از ویژگیهای مثبت ایشان است.

در بخشی دیگری از این نشست خبری هاشمی گلپایگانی یکی دیگر از اعضای ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی طی سخنانی گفت: ما گماشته آقای رئیسی نیستیم و خودمان به جمعبندی رسیدیم که بر مبنای آرمان‌های انقلاب حجت‌الاسلام رئیسی مهره بالاتری نسبت به سایر کاندیداها دارند.

وی افزود: نزدیک به 40 سال از انقلا ب گذشته ولی دولتمردان ما هنوز کسانی هستند که اول انقلاب بودند. تجربه آقای رئیسی در آستان قدس نشان داد که ایشان به راحتی با جوانان کار می‌کنند و به آنها میدان می‌دهند.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم در کشور خط قرمزی برای کابینه معین شود و کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند ذخیره انقلاب باشند. آقای رئیسی در برخورد با فساد قاطعیت نشان داده و با کسی تسامح نکرده است.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری های اقتصادی دولت اظهار داشت: 4 سال به خارج کشور دل بستیم و نتیجه‌اش را هم دیدیم ما باید به جای اینکه از سرمایه خارجی استفاده کنیم سرمایه داخلی را زنده و از آن استفاده کنیم.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: نیاز داریم کسی سر کار بیاید که تکلیف‌گرا باشد و براساس اسناد بالادستی نظام حرکت کند و آقای رئیسی نزدیکترین فرد به این هدف است.

وی با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر رسیدگی به محرومین و مستضعفین گفت: کابینه‌ای که در آن سرمایه‌داران هزار میلیاردی وجود دارد نمی‌تواند ارتباطی با مستضعفین داشته باشد. امروز دولت به جای توجه به مستضعفین هواپیما می‌خرد که اولویت اول کشور نیست.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه آقای دکتر رئیسی در هر مسئولیتی که قرار گرفته به جای تغییر مدیران رویکرد مدیریتی را تغییر داده، گفت: ایشان برهمین اساس هم اکنون در ستاد انتخاباتی خود با طیف‌های مختلفی در حال کار و فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که مردم در سال 92 به آن رای دادند وعده 100 روزه برطرف شدن مشکلات و رفع تحریمها با برجام بود که عملی نشد و این دولت با مردم صادق نبوده است.

در بخش دیگری از این نشست ایرانمنش یکی دیگر از اعضای ستاد دانشجویی طی سخنانی گفت: عده‌ای در سال 92 سعی کردند نشان دهند فشار اقتصادی که بر اثر تحریمها به وجود آمده حاصل انقلابی عمل کردن مردم است و خروج از آن در دست‌برداشتن از آرمانهاست، اما بعد از 4 سال فهمیدند که اشتباه کردند.

وی افزود: در این مدت علاوه بر ذبح آرمانها امیدهای مردم هم ذبح شد آفت فضای دانشجویی فاصله گرفتن از مردم است و ما در ستاد دانشجویی سعی می‌کنیم منطق و گفت‌وگو همراه با شور انقلابی را جایگزین جنجال‌آفرینی‌ها کنیم و هیچ منطقی هم حکم به ادامه دادن چنین وضعیتی نخواهد داد بر همین مبنا شعار ستاد دانشجویی نسل سوم، پیشگام تغییر به نفع مردم است.

در ادامه این نشست ابراهیمی مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سوابق اجرایی و مدیریتی حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: زمانی که آقای روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدند سابقه‌ای سراسر امنیتی داشتند  اما آستان قدس رضوی یک جایگاه بسیار مهم و یک ابرسازمان اقتصادی است که نقش اقتصادی آن از نقش فرهنگی‌اش پررنگ‌تر است.

وی افزود: این برای آستان قدس افتخار است که برای نخستین بار آن هم داوطلبانه تمام جریان اقتصادی خود را به شفافی بررسی کرده و سهم مالیاتی آن هم برآورد شده اما با دستور مقام معظم رهبری به خود آستان قدس برگشته  است.

ابراهیمی ادامه داد: امروز در شهرداری شهرهای بزرگ با وجود نیت‌های خوب شاهد اشکالاتی در مفاسد مختلف هستیم وقتی یک مجموعه گسترده شد صرفا حجم کار زیاد و عمرانی کفایت از مبارزه با مسئله فساد را نمی‌کند باید سازوکارهایی را پیش‌بینی کنیم که توانایی شناسایی فساد را داشته باشند که این موضوع در آستان قدس و در زمان حجت‌الاسلام رئیسی اتفاق افتاد.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: امروز مسوولان آنقدر به دور از محرومین هستند که اقدامات آقای دکتر رئیسی در رسیدگی به محرومین اطراف شهر مشهد جای امیدواری دارد. جریان خدمت‌رسانی آستان قدس به زیرساختهای رسیدگی به محرومین در امر اشتغال و اقتصاد با ایجاد بنیاد برکت کمکهای زیادی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه