English

کواکبیان در اخطار قانون اساسی؛

هر چه زودتر شاخص های رجل سیاسی برای کاندیدای ریاست جمهوری مشخص شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از وضعیت رد صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر چه زودتر شاخص های رجل سیاسی برای کاندیدای ریاست جمهوری مشخص شود.

هر چه زودتر شاخص های رجل سیاسی برای کاندیدای ریاست جمهوری مشخص شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزری موج، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 67 و 115 قانون اساسی در اخطاری عنوان کرد: دیروز و امروز دو ساعت از وقت جلسه علنی برای بررسی وضعیت اشتغال و گزارش اقتصادی مرکز پژوهش ها به صورت غیر علنی استفاده شد و فرصتی برای طرح موضوع ایجاد نشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها 2 جلسه علنی خواهیم داشت و نمی توانیم به موضوع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات ورود کنیم و مصادیق رجل سیاسی و مذهبی را بیان کنیم.

وی گفت: طبق اصل 67 قانون اساسی نمایندگان باید بتوانند از حقوق ملت در قانون اساسی دفاع کنند در شرایطی که ما نمی توانیم از حقوق خود دفاع کنیم چگونه می توان از حقوق ملت دفاع کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداها از بدنه قوه مجریه و قضائیه به عنوان رجل سیاسی و مذهبی در نظر گرفته شدند اما نمایندگان ادوار که سال ها سابقه قانون نویسی دارند از سوی شورای نگهبان تایید نشدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است هر چه زودتر تعریفی از شاخص های کاندیدای ریاست جمهوری در نظر بگیریم تا در دوره های بعد با چنین مشکلی مواجه نشویم./

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه