English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به موج

تمدید تعلیق تحریم ها از سوی ترامپ، اعتراف او به لزوم حفظ برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود مواضع افراطی اولیه ترامپ در خصوص برجام، به دلیل هزینه هایی که می تواند با نقض این توافق متوجه آمریکا شود ترامپ تمدید 90 روزه تعلیق تحریم ها را امضا کرد.

تمدید تعلیق تحریم ها از سوی ترامپ، اعتراف او به لزوم حفظ برجام است

علی نجفی خوشرودی درباره مواضع اخیر دولت ترامپ علیه برجام به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که از مجرای سازمان ملل عبور کرده و آمریکا نمی تواند آن را از بین ببرد.

وی افزود: در متن توافق هسته ای سازوکارهایی پیش بینی شده تا در صورت نقض آن، طرف مقابل بتواند به سازمان ملل مراجعه کند. لذا آمریکایی ها به سادگی نمی توانند برجام را نقض کنند و هزینه و مسئولیت آن را به نام ایران بنویسند.

نماینده مردم بابل در خانه ملت خاطر نشان کرد: از طرفی سایر کشورها از جمله شرکای غربی آمریکا نگاه متفاوتی نسبت به برجام دارند و آن را گامی بلند در راستای تحکیم بین المللی صلح می دانند.

نجفی خوشرودی با بیان آنکه اظهارات تند ترامپ در خصوص برجام تلاشی برای متفاوت نشان دادن خود در زمان رقابت های انتخاباتی بود اظهار داشت: براین اساس واشنگتن با توجه به هزینه های جهانی و واکنش دیگر کشورها، علی رغم نگاه افراطی اعلانی دولت ترامپ، او سند تمدید 90 روزه تعلیق تحریم ها و به ویژه بند همکاری های انرژی که از اختیارات رئیس جمهور ایالات متحده است، امضا کرد.

سفیر سابق ایران در قرقیزستان در مورد سیاست های تهاجمی ترامپ در روزهای گذشته تصریح کرد: جمهوری خواهان آمریکا به طور سنتی به مباحث سیاست خارجی علاقه دارند. این مساله در دولت ترامپ خود را به شکل توجه به تحولاتی همچون شرق آسیا و خاورمیانه به رویکردهای تند نشان می دهد. از این رو حمله به سوریه، موضع گیری های جنگ طلبانه در خصوص کره شمالی و یا تغییر جهت گیری ها درمورد مکزیک و چین و روسیه در راستای ابراز تفاوت شخص ترامپ با اوباما و سیاست خارجی دموکراتهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به منطقه نیز گفت: واشنگتن از هرکاری که باعث انزوا و یا محدودیت عمل ایران شود، دریغ نخواهد کرد. اما زمان ایران هراسی دیگر گذشته و همسایگان ما نیز به طور حتم کمک های بی بدلیل تهران را فراموش نمی کنند و امیدواریم که از مداخلات خارجی تاثیر نگیرند و مناسبات با کشورمان را بیش از پیش تحکیم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه