English

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با موج

دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور گرجستان بود نه نماینده روسیه/منتظر موضع گیری روحانی علیه تفکرات مسموم غرب درباره جبهه اصولگرایانیم

عضو جمنا گفت: برخی کشورها درصدد القا این تفکر هستند که پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری به معنای وقوع جنگ و قطع رابطه ایران است. در صورتی که روحانی علیه این مسائل موضع نگیرد برای ما مسجل می شود او برای کسب حمایت نگاهش به خارج از کشور است.

دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور گرجستان بود نه نماینده روسیه/منتظر موضع گیری روحانی علیه تفکرات مسموم غرب درباره جبهه اصولگرایانیم

محمد علی پورمختار در مورد تغییراتی که با پیروزی یکی از نامزدهای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری در حوزه سیاست خارجی به وجود خواهد آمد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: روش جبهه انقلاب و اصولگرایان مشخص است. در صورتی که هریک از این دو نامزد جمنا یعنی قالیباف و یا رئیسی پیروزی اینن  رقابت باشند، خط و مشی این جریان ادامه تعامل با دنیا اما با تاکید بر احترامات متقابل است.

وی افزود: دستور کار سیاست خارجی جمنا بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود. در این راستا برخی کشورها با نگاه منفی به طیف اصولگرایان و جریان های انقلابی درصدد ایجاد مسائلی مانند این هستند که پیروزی قالیباف و یا رئیسی باعث می شود جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با دنیا قطع کند و یا احتمال وقوع جنگ جدی تر می شود. اما باید گفت که این مسائل دورغ هایی هستند که بر طبق آن می خواهند افکار عمومی ایران را جهت دهند و باعث شوند در حمایت از روحانی وارد شویم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه این القائات نشان دهنده نهایت ترس و ذلت است، تصریح کرد: با این حال شاهد هستیم رنگ و بوی اینچنین تفکراتی دیده می شود که آمریکایی ها را حمایتگر روحانی نشان می دهد. این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست و لازم است روحانی در تقابل با آن موضع گیری کند. اگر چنین کاری نکند برای ما مسجل می شود که همچنان روحانی نگاهش به خارج و دشمنان است. با این حال من مطمئن هستم با روی کار آمدن یکی از دو نامزد جمنا سیاست خارجی ما از حالت تنبلی کنونی خارج می شود و می توانیم از ظرفیت جهانی به نفع خود استفاده کنیم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت درباره اخباری که درخصوص دیدار نماینده روسیه با حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: من این خبر را پیگیری کردم که به من گفتند دیدار مذکور با رئیس جمهور گرجستان صورت گرفته و نماینده روسیه نبوده است. ملاقات با رئیس جمهور گرجستان نیز در راستای اهداف انسان دوستانه و همچنین بررسی املاکی است که آستان قدس در گرجستان دارد.

پورمختار درمورد حضور همکاران و برخی از اعضای دولت احمدی نژاد در تیم انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی گفت: نباید دولت احتمالی رئیسی را ادامه دولت احمدی نژاد بدانیم. احمدی نژاد فارغ از کار اخیر و ثبت نام در ریاست جمهوری که از نظر ما پایان کار سیاسی او به طور قطع بود، دولتی صرفا سفید و یا سیاه نداشت. او در دولت های نهم و دهم اقدامات موثر و خوبی انجام داد که البته در کنار آن اقدامات نامناسبی نیز داشت.

وی افزود: لذا ایرادی نمی بینم که دولت دوازدهم و یا حجت الاسلام رئیسی در صورت پیروزی از تجارب ارزشمند دولت های روحانی و احمدی نژاد استفاده کند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین در خصوص تغییرات پی در پی در ریاست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: حضور جلیلی و یا زاکانی در این پست در گمانه زنی بود و رسما به تایید نرسید. تا آنکه نیکزاد به طور رسمی انتخاب و اعلام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه