English

سردار سلامی:

شاید برخی ارتش‌ها از ما بزرگتر باشند/ در بعد انسانی حرف اصلی را ما می‌زنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ قدرت ما بیش از تجهیزات بر عزم و اراده و پیکره روحی افراد ما استوار است. در جنبه تجهیزات ممکن است برخی از ارتش‌ها از ما بزرگتر و حجیم‌تر باشند اما تفاوت اصلی ما در بعد انسانی است که ما در اینجا می‌توانیم حرف اصلی را بزنیم.

شاید برخی ارتش‌ها از ما بزرگتر باشند/ در بعد انسانی حرف اصلی را ما می‌زنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سلامی در پنجمین همایش فرماندهان، بهداشت و سلامت سپاه پاسداران با بیان اینکه اولویت اول ما در سپاه پاسداران نیروی انسانی سپاه است و بقیه مسایل در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند، گفت: چون ما اهداف و آرمان‌های بزرگی را برای خود تعریف کرده‌ایم و نیروهای ما می‌خواهند مسیر سرنوشت بشر و معادلات را تغییر دهند نیازمند انسان‌های سالم و قوی از نظر روحی و جسمی بر مجموعه تحت امر خود هستیم.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا این واقعیت تحقق پیدا کند. نیروهای مسلح ما نمی‌توانند بر انسان‌های معمولی تکیه کنند چرا که انسان‌های معمولی واقعیت‌های معمولی را شکل می‌دهند. در حالی که ما آرمان‌های بزرگی را داریم.

سلامی با بیان اینکه اعتقادات برای رسیدن به اهدافمان مهم است و برای ما استحکام ایجاد می‌کند گفت: جسم افراد ما نیز مهم است و مقوله‌ای است که حیات انسان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. جسم سالم و پیشگیری از ابتلای پاسدارانمان به بیماری‌ها بسیار مهم است و فرماندهان ما باید با اقدامات و تدابیر خود آنها را از بیماری‌ها مصون نگه دارند.

وی با بیان اینکه امروز در یک شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها هستیم، گفت: در این شرایط باید در ساختن پادگان‌ها و ساختمان‌های دفاعی که از پول بیت‌المال و مردم هزینه می‌شود نهایت دقت و ظرافت را به کار ببریم تا پادگان‌ها محیطی زیبا و سالم و دلپذیر باشند.

وی گفت: آرامش روانی نیروهایمان بسیار مهم است و برخی سختگیری‌ها ضرورتی ندارد چرا که باعث ایجاد سرخوردگی و بیماری‌های روحی و روانی می‌شود. البته باید در فضای نظامی جدی باشیم و با اقتدار عمل کنیم اما در عین حال باید مواظب باشیم تخریب هویت و  شخصیت نکنیم و اجازه ندهیم که انسان‌ها بشکنند و دیگر جمع نشوند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ایجاد فضای آرامش، بهداشت محیط و درمان برای ادامه کار و تلاش نیروهای نظامی،‌گفت: همین‌ که نیروهای ما همانند سربازانشان غذا می‌خورند، عبادت می‌کنند، می‌جنگند و در سختی‌ها کنار آنها هستند اینها کاری است که امیرالمومنین حضرت علی (ع) انجام می‌داد که این کاملاً الهی است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران و معاونت بهداری این نیرو در کمک به بحث درمان مستضعفین، گفت: کسانی که برای یاری و کمک به هم‌نوعانمان با کمترین امکانات و بضاعت‌ها قدم به سرزمین‌های محروم می‌گذارند بسیاری از مردمی را که به یک راه درمان نیاز دارند را از درد و مرگ نجات دهند این یکی از پرافتخارترین و درخشانترین صفحات تاریخ پرافتخار نیروی زمینی سپاه است.

سلامی با بیان اینکه همه ما در انسان بودن شریکیم و انسان بودن والاترین شأن خلقت است، گفت: فرمانده نقطه‌ای جدا از سازمان نیست بلکه مظهر ظهور خصوصیات یک سازمان است و تجلی‌گاه فضایلی است که یک سازمان به آن معتقد است. مسوولیت‌های یک فرمانده تفکیک‌پذیر نیست بلکه تام و کامل است. ما فقط نسبت به آمادگی نفرات و تجهیزاتمان مسوول نیستیم بلکه نسبت به همه شئون زندگی نیروهایمان و خانواده‌هایشان اعم از مسأله بهداشت و درمان مسوولیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی