English

سخنگوی وزارت کشور:

مناظره‌های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده پخش می‌شود

به گفته سخنگوی وزارت کشور در دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر شد مناظره‌های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده و گفت‌وگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

 مناظره‌های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید سلمان سامانی در کانال تلگرامی خود با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور نوشت: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسئولان ستاد انتخابات کشور و نماینده ناظر شورای نگهبان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: باتصویب کمیسیون مقرر شد مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده وگفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

سامانی اضافه کرد: در این مصوبه موضوعاتی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده اند به تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور، مطابق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی می باشند.

سامانی همچنین گفت: در این مصوبه بر عدم مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، عدم ارائه برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفتگوهای زنده و ویژگی های فنی و پخش این برنامه ها با رویکرد حفظ بی طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.

سخنگوی وزارت کشور در پایان بیان کرد: همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و باعضویت نمایندگان تام الاختیار سایر اعضاء، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه ها نظارت نماید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی