English

موتلفه جنایت تکفیری‌ها در سوریه و سکوت سازمان‌های حقوق بشری را محکوم کرد

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: سکوت نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال جنایت تفکیری‌ها در فوعه و کفریا در سوریه، شرم آور و موجب وهن شرافت و انسانیت است.

موتلفه جنایت تکفیری‌ها در سوریه و سکوت سازمان‌های حقوق بشری را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی صولی با محکومیت جنایت شرم‌آور تروریست‌های تکفیری درحمله ناجوانمردانه به اتوبوس‌های حامل محاصره شدگان فوعه و کفریا در سوریه و به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک بی گناه و بی دفاع، گفت: سکوت نهادهای بین‌المللی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال این جنایت آشکار که بی نیاز از هر گونه تحقیق بین المللی و تشکیل گروه حقیقت یاب است، به واقع شرم آور و موجب وهن شرافت و انسانیت است.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: حمله به کودکان بی گناه و بی دفاعی که سال هاست دردمندانه رنج گرسنگی و تشنگی و ناامنی را با خود دارند، نشانگر خوی درندگی و پلشتی جریان تروریسم تکفیری و حامیان زشت سیرت آنان و نیز بیانگر عصبانیت و استیصال شان در برابر پیروزی های جریان مقاومت است.

وی با اشاره به مشابهت‌های رفتاری میان رژیم جنایتکار صهیونیستی و گروه‌های تکفیری تصریح کرد: محاصره مردم بی دفاع، قطع آب و برق، تخریب منازل و سکوت گاه ها، محدودسازی دسترسی به دارو، غذا و آب آشامیدنی و سپس کشتار کودکان و سالمندان بی‌دفاع و رنجور همگی نشان می‌دهد که جنایت، تروریسم و خشونت صهیونیستی و تکفیری با یکدیگر هم‌ریشه و هم هدف هستند.

صولی تاکید کرد: عجیب‌تر از سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشری، سکونت شرم آور کشورهای اسلامی و به ویژه دولت های عربی در مقابل این قبیل جنایات وحشیانه علیه امت اسلامی و عربی است.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف قرار دادن افراد غیر نظامی از زنان، کودکان و سالمندان براساس تمامی اسناد و کنوانسیون‌های بین‌المللی یکی از شنیع‌ترین مصادیق «جنایت علیه بشریت» محسوب می‌شود و در ماده 7 اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات علیه بشریت بدان تصریح شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از شخصیت های بین المللی و حقوق دان های برجسته معتقدند که گروه های تکفیری و دولت های حامی آنان به موجب مواد 6 و 7 اساسنامه ی دیوان کیفری بین المللی مرتکب جنایات علیه بشریت و ماده 8 اساسنامه دیوان کیفری بین المللی و همچنین عهدنامه های 1949 ژنو (عهدنامه های چهارگانه ژنو) و پروتکل های الحاقی شماره های 1 و 2 مورخ 1977 مرتکب جنایات جنگی گردیده اند.

صولی در پایان تصریح کرد: ضرورت دارد در قصور و کوتاهی جامعه بین المللی، دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را جهت محاکمه و مجازات سران این گروه های تروریستی و حامیان آنان در دیوان کیفری بین‌المللی و یا دادگاهی اختصاصی، فراهم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه