English

دبیر شورای نگهبان: فرد اصلح باید دشمن شناس و انقلابی باشد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ثبت نام افراد زیادی برای نامزدی ریاست جمهوری، از اهمیت انتخاب اصلح سخن گفت و افزود: فرد اصلح، باید دشمن شناس و انقلابی باشد.

دبیر شورای نگهبان: فرد اصلح باید دشمن شناس و انقلابی باشد

به گزارش خبرگزاری موج از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی گفت: اصلح کسی است که دلسوز مردم و خدمتگذار جامعه باشد و همچنین توانمندی لازم برای اداره کشور داشته باشد.
وی که در همایش سراسری رؤسای استان ها و مدیران ستادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس سخن می گفت، به دیگر ویژگی های اصلح اشاره کرد و افزود: سوابق و گذشته افراد، میزان دلسوزی و توانمندی آن ها را در مدیریت و اداره کشور نشان می دهد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: امسال تعداد زیادی از افراد برای شوراها ثبت نام کردند. شناخت از این افراد، کار خیلی مهم و دشواری است.
وی افزود: تشخیص این که آیا داوطلبان، توانایی و صلاحیت لازم دارند یا خیر، امری بسیار مهم است. اعضای منتخب شورای شهر، بسیاری از امکانات را در اختیار دارند و در فضاهای مختلف کارهای فرهنگی می کنند. بنابراین عملکرد آنها در فرهنگ کشور و جامعه بسیار تاثیرگذار است.

** مجلس شورای اسلامی قانونی برای ثبت نام ریاست جمهوری تدوین کند
جنتی درباره داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، کمترین اطلاعاتی در خصوص مسئولیت های رئیس جمهور ندارند و لذا باید قانونی تدوین شود که محدودیت هایی در خصوص ثبت نام داوطلبین ایجاد کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مجلس باید در این خصوص قانونگذاری کند و ما هم کمک می کنیم تا شرایط خاصی برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شود.
جنتی از تقوا به عنوان مساله ای مهم برای شرایط ریاست جمهوری بر اساس اصل 115 قانون اساسی یاد کرد و آن را فراتر از عدالت دانست و گفت: این یکی از شرایط رئیس جمهوری در نظام اسلامی است و اگر قوانین، اصلاح و اعمال شود، خیلی از مشکلات برطرف می شود و کسانی با شرایط محدود حق ثبت نام خواهند شد.

** رسانه ها درباره شرایط ثبت نام ریاست جمهوری روشنگری کنند
وی با اشاره به این که بخش عظیمی از آینده کشور به دست ریاست جمهوری است، گفت: برای ثبت نام، باید شرایط و محدودیت هایی قرار داده شود، تا افراد با شرایط خاص بتوانند ثبت نام کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: در این خصوص باید روشنگری کرد و رسانه ها باید این موضوعات را برای مردم تبیین کنند. وظیفه شرعی، عقلی، اجتماعی و ملی هر ایرانی است که نسبت به انتخابات حساس باشد و رسانه ها نیز باید مردم را با شرایط ریاست جمهوری و حضور در انتخابات آشنا کنند.

** ضرورت اصلاح مسئولان
دبیر شورای نگهبان گفت: در نظام اسلامی، افراد قبل از قبول هر مسئولیتی، باید به فکر اصلاح خود باشند.
وی با استناد به آیه 94 سوره انعام اظهار داشت: قرآن می فرماید پس از مرگ به انسان خطاب می شود، شما به تنهایی به پیشگاه ما آمدید، همانطور که در اولین روز خلقت، شما را آفریدیم.
جنتی افزود: انسان در ابتدای تولد و خلقت، هیچ چیز ندارد. اسم، شهرت، مقام، ثروت، پست و حتی لباس. کم کم این چیزها را به او می دهند و یا خود به تدریج کسب می کند و به صورت روزافزون در اموال و خواسته های نفسانی او تکاثر ایجاد می شود، اما وقتی از دنیا می رود، همه را از او می گیرند و مانند روزی می شود که تازه به دنیا آمده بود.
وی اضافه کرد: انسان پس از مرگ در عالمی ناشناخته وارد می شود که شباهتی به این دنیا ندارد و عالمی متفاوت است و تا وارد نشود به حقیقت آن دست پیدا نمی کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: تنها چیزی که با انسان محشور می شود، عمل اوست و فقط همین اعمال برای او می ماند و در تنهایی قبر، فقط اعمال انسان است که برای او مجسم می شود و عینیت می یابد و انسان را از تنهایی می رهاند، یک موجود خوش سیما و معطر و نیک و یا یک موجود پلید و کریه و زشت. و این همان معنای تجسم اعمال است.
وی اضافه کرد: انسان باید به این مسائل فکر کند و خود را اصلاح کند تا بتواند دیگران را اصلاح کند و لذا قبل از قبول هر مسئولیت و اقدامی انسان باید به فکر اصلاح خودش باشد.
جنتی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی نیز اگر افراد مسئولیتی دارند، ابتدا باید به فکر اصلاح خودشان باشند، افزود: زیارت ائمه به انسان امید می دهد، انسان را تطهیر می کند.

* شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وضع موجود قانع نباشد
جنتی درباره عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هیچ وقت نباید به وضع موجود قانع بود. انسان موجودی کمال گراست و کمال خواهی انسان حد و مرزی ندارد و انسان همواره باید در اندیشه ارتقاء و پیشرفت باشد و ما باید در شورا همواره به فکر ارتقاء جایگاه خود باشیم و بیشتر باید روی مسائل فرهنگی کار کنیم.
وی همچنین گفت: اکثریت مردم کشور، اسلام محور و عدالت خواه هستند، بنابراین هر چه بر روی فرهنگ اسلامی متمرکز شویم، بیشتر مورد قبول جامعه واقع می شود و لذا باید ضمن پرهیز از سیاسی کاری، بر ترویج فرهنگ اسلامی تاکید کرد تا فرهنگ غربی، جایگزین فرهنگ اسلامی نشود.
جنتی با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: مطالب گهرباری که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مطرح کردند، باید چراغ راه شما باشد و در همین مسیر و در راستای رهنمودهای ایشان حرکت کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: تولید و اشتغال مسئله روز و مسئله حیاتی مردم است و اقتصاد مقاومتی مردم را از کشورهای غربی بی نیاز ساخته و موجب عزت و استقلال کشور می شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه