English

برنامه‌های ظریف در سفر یک روزه به مسکو/ رایزنی برای هماهنگی در شرایط جدید سیاسی-میدانی

وزیر خارجه کشورمان در سفری به روسیه دیدار با همتایان روس و سوری خود را در دستور کار دارد تا برای وضعیت جدید سیاسی-میدانی سوریه هماهنگی‌های لازم بوجود آید.

برنامه‌های ظریف در سفر یک روزه به مسکو/ رایزنی برای هماهنگی در شرایط جدید سیاسی-میدانی

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه‌کشورمان صبح جمعه در راس هیاتی وارد مسکو شد که در بدو ورود با سرگئی لاوروف همتای روسی خود ملاقات دوجانبه خواهد داشت.

بلافاصله بعد از این ملاقات، مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه آغاز و آخرین تحولات سوریه با حضور ظریف، لاوروف و ولید معلم بررسی می‌شود.

این سفر به منظور بررسی حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات در استان حمص انجام می‌گیرد که به وسیله 59 موشک تام هاوک انجام گرفت و طرف آمریکایی این حمله را به تلافی آنچه حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون استان ادلب ادعا می‌کند، انجام داد.

ظریف در این سفر برای وضعیت میدانی و سیاسی جدیدی که در سوریه به وجود آمده است گفت‌وگو می‌کند تا برای اقدامات مشترک در این راستا هماهنگی حاصل شود.

پیش از این رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در روز سه شنبه وارد مسکو شده و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو داشت. در حالیکه رسانه‌های آمریکایی این سفر را موفقیت آمیز خوانده بودند، روس‌ها از عدم موفقیت آن سخن گفتند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز احتمال حمله نظامی به سوریه را رد کرده و گفته بود که آمریکا با سوریه وارد جنگ نمی‌شود.

پیش از این نیز وزرای خارجه روسیه، سوریه و ایران نشست‌های مشترکی داشتند که حاصل آن رسیدن به آتش بس در سوریه و تثبیت آن در نشست آستانه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه