English

سردار باقرزاده:

علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند/ ارادت ویژه‌ای به مردم ترکمن صحرا دارم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش موثر علمای اهل سنت در تحکیم وحدت و برادری در کشور، گفت: علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند.

علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند/ ارادت ویژه‌ای به مردم ترکمن صحرا دارم

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمد باقرزاده در آئین افتتاح مکتب‌خانه و حوزه علمیه روستای «کسگن قوجق» گنبدکاووس در دهستان آق‌آباد با اشاره به ایام وفات حضرت زینب (س) و تسلی این مناسبت، اظهار داشت: ارادت اهل تسنن و برادران و خواهران ترکمن ما به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره و در همه مناسبت‌ها مشهود و ملموس بوده است.

وی با بیان اینکه امروز افتتاح این مرکز قرآنی و دینی در گنبدکاووس با همکاری و همیاری برادران اهل تسنن به نوعی تلاش برای ترویج معارف دینی و اعتلای اسلام است، افزود: بنده در ایام انقلاب نیز مدتی را در استان گلستان حاضر بودم و برای آسفالت جاده گمیشان در آزمایشگاه فنی خاک مشغول شدم و از همان زمان به ترکمن صحرا و مردمانش ارادت ویژه‌ای پیدا کردم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در تاریخ ایران اسلامی مردمان ترکمن همواره افرادی صمیمی، گرم و مقید به آداب دینی و اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: مردمان اهل سنت و ترکمن‌های عزیز در دفاع مقدس نیز با تقدیم صدها شهید به انقلاب اسلامی صفحات درخشانی را در دفتر افتخارات نظام اسلامی رقم زده‌اند.

باقرزاده با بیان اینکه حضور برادران و خواهران اهل تسنن و ترکمن دوشادوش شیعیان در حراست از انقلاب و کشور برای همه ما دلگرمی است، اضافه کرد: عشق و دلدادگی ترکمن‌ها به سرزمین ایران اسلامی و انقلاب همواره در سال‌های متمادی مشهود بوده است.

وی با اشاره به تقید ترکمن‌ها و اهل سنت برای اعزام فرزندانشان به سربازی در موعد مقرر، گفت: تقریبا بنا بر اطلاعی که ما داریم کمتر موردی را می‌توان یافت که این برادران در امر خدمت سربازی تاخیر و غیبتی داشته باشند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف میان اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی، تاکید کرد: وحدت میان اهل تشیع و تسنن در کشورما بی‌بدیل است و این علمای اهل تسنن هستند که طلایه‌دار وحدت اسلامی میان مذاهب در کشورمان هستند.

باقرزاده گام اول برای تعمیق وحدت و همدلی در ایران اسلامی را تلاش علمای اهل تسنن برای تبیین وحدت و برادری در ایران دانست و ادامه داد: ما از شما عزیزان انتظار داریم که آنچه به واقع در کشور عزیزمان از برابری و برادری میان اقوام و مذاهب می‌بینید به دنیا مخابره کرده و انعکاس دهید تا دشمنان از هرگونه توطئه‌ای در این زمینه مایوس شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی