English

رئیسی در بازدید از مرزعه نمونه آستان قدس:

استفاده از علم و همت مضاعف ایران را به قطب صنعت منطقه بدل می کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز در کنار همت و تلاش مضاعف می‌تواند ایران اسلامی را به یکی از قطب‌های کشاورزی صنعتی در منطقه تبدیل کند.

استفاده از علم و همت مضاعف ایران را به قطب صنعت منطقه بدل می کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی گفت: روش‌های کشاورزی سنتی برای تولید محصولات مرغوب و با حجم بالا پاسخگوی نیاز امروز کشور نیست، لذا بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز در کنار همت و تلاش مضاعف می‌تواند ایران اسلامی را به یکی از قطب‌های کشاورزی صنعتی در منطقه تبدیل کند.

وی افزود: کشاورزی دانش بنیان یکی از بسترهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیسی تاکید کرد: ایران اسلامی با توجه به زمینه‌های زیست محیطی مناسب، کارشناسان خبره و جوانان خلاق و توانمند می‌تواند زمینه تبدیل شدن به یک قطب قدرتمند کشاورزی را در منطقه خود دارد.

وی ادامه داد: اگر کشاورزی در ایران اسلامی از سنتی به سمت صنعتی پیش برود و کشاورزی دانش بنیان مورد توجه جدی قرار بگیرد، قطعا تولیدات کشاورزی تقویت و زمینه‌ اشتغال بیشتری برای فارغ التحصیلان کشاورزی نیز فراهم خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: صنعتی شدن کشور پروسه‌ای زمان بر بوده، اما توسعه کشاورزی مقوله‌ای است که دست یابی به آن بسیار نزدیک‌ و قابل دسترس است، زیرا بسترهای آن در کشور موجود می‌باشد.

وی ادامه داد: سیاست آستان قدس رضوی توجه به تولید داخلی، اقتصاد دانش بنیان و پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

رئیسی افزود: هزینه کردن برای ساخت پاساژ بهتر است یا هزینه در زمینه توسعه کشاورزی؟ این دو به هیچ عنوان با یکدیگر قابل مقایسه نیستند؛ امروز بسیاری از افرادی که در مراکز بزرگ خرید مغازه دارند، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که برخی از آنان نیز تخصص‌شان مهندسی کشاورزی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هزینه مورد نیاز برای ساخت یک مرکز خرید بسیار بیشتر از هزینه لازم برای راه اندازی یک مرکز تولیدی کشاورزی است، متاسفانه مبالغ گزافی که برای ساخت مراکز خرید هزینه می‌شود در نهایت مورد استفاده برندهای خارجی قرار می‌گیرد.

وی گفت: امروز به هیچ عنوان نیاز مشهد توسعه و افزایش مراکز تجاری نیست، ساخت مراکز تجاری برای عرضه محصولات و برندهای خارجی هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد و سیاست آستان قدس رضوی در حوزه اقتصادی توسعه مراکز تولیدی با پشتوانه دانش بنیان است.

رئیسی افزود: با توجه به اقلیم خشک خراسان، مشکلات کم آبی و نیاز به محصولات کشاورزی مرغوب در فصول مختلف سال، باید به سوی گسترش گلخانه‌ها و تولیدات گلخانه‌ای پیش رفت تا ضمن افزایش محصولات با کیفیت کشاورزی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مزرعه نمونه آستان قدس ظرفیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی علمی و صنعتی کشور را دارد.

رئیسی گفت: بنای ما بر آن است تا بخشی از عواید موقوفات هر منطقه را به توسعه و پیشرفت همان منطقه اختصاص دهیم، بر همین اساس بخشی از عواید مزرعه نمونه آستان قدس رضوی برای توسعه شهرک رضویه اختصاص خواهد یافت، که خوب است این عواید نیز در جهت توسعه کشاورزی گلخانه‌ای و اشتغال زایی برای جوانان این منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه