English

رئیس ستاد انتخابات کشور:

کاندیداها بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات کشور از کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواست که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند.

کاندیداها بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مستقر در ستاد انتخابات کشور ، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  با اشاره به آخرین آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از میان ۶۸ نفری که تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز ثبت‌نام نهایی کرده اند یک نفر خانم و ۶۷ نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه مسن‌ترین فرد ثبت‌نام کننده ۷۹ ساله و جوان ترین فرد ۲۱ ساله است، خاطر نشان کرد: در قانون انتخابات محدودیت سن و محدودیتی مدرک وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره مدرک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان نیز گفت:‌ ۱۷ نفر دارای مدرک دیپلم، ‌۴ نفر فوق دیپلم، ۱۳ نفر لیسانس، ۱۹ نفر فوق لیسانس، ۵ نفر دکترا و ۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

احمدی با تشریح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شرایط ثبت‌نام کنندگان تاکید کرد:‌ از متقاضیان انتخابات می خواهم که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور صرفا وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان را بر عهده دارد و این کار را نیز تا پایان وقت اداری روز شنبه انجام می دهد. تنها مرجع صاحب صلاحیت برای بررسی صلاحیت کاندیداها نیز شورای نگهبان است.

احمدی افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد که طی پنج روز پس از پایان ثبت‌نام نتایج بررسی های خود را اعلام کند. همچنین شورای نگهبان بنا بر قانون این اختیار را دارد که در صورت نیاز روند بررسی صلاحیت ها را تا پنج روز تمدید نماید و تا هفتم اردیبهشت لیست نهایی را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد تا ما به اطلاع کسانی که تائید صلاحیت شده اند برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه