English

دبیر ستاد انتخابات کشور:

شاهد رشد کمی و کیفی در انتخابات شوراهای شهر و روستا بودیم/۹۸نامزد انتخابات میان دوره ای محلس رد صلاحیت شدند

نشست استانداران سراسر کشور با موضوع انتخابات در وزارت کشور برگزاری شد.

شاهد رشد کمی و کیفی در انتخابات شوراهای شهر و روستا بودیم/98نامزد انتخابات میان دوره ای محلس رد صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری موج، علی پورعلی مطلق در نشست استانداران سراسر کشور با موضوع انتخابات گفت: روز گذشته پس از اعلام صلاحیت های نامزدهای میان دوره ای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابی از 280 نفری ک ثبت نام کردند, 90 نفر تایید 98 رد و 51 تفر هم عدم احراز و 48 تن انصرافی بودند.

وی افزود: دو مرحله دیگر هم برای تایید و یا بازنگری رد شده ها در شورای نگهبان وجود دارد که ظرف بیست روز اینده صورت خواهد گرفت و سپس نتایج به وزارت کشور فرستاده میشود.

وی در مورد شوراهای اسلامی تصریح کرد: در این دوره نسبت به دوره های قبل, بیشترین داوطلبان در این دوره از لحاظف کیفی و کمی داشتیم این در حالی است که. در دوره چهارم ک با تعطیلات نوروز و درگیر شدن بخری استانها با بحران های طبیعی مانند سیل و همچتین لزوم ارایه عدم سو پیشینه همراه بود که میتوانست مانع تراشی در مشارکت داوطلبان کند.

پور علی مطلق خاطر نشان کرد: حدود 300 هزار نفر در این دوره ثبت نام کردند ک دوره قبا 256 هزار نفر بود و هیچ شهری نداریم که ب حدنصاب رقابت نرسیده باشد.اما دوره قبل حداقل چهار شهر به حدنصاب نرسیده بودند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95, هر خانواری که 100 نفر ساکن داشت باید انتخابات شورا میداشت ک باعث افزوده شدن حدود 5 هزار روستا به جمع روستاهایی شد که لازم بود در ان انتخابات برگزار شود.

وی همچنین اظهار داشت: مدرک تحصیلی در بین نامزدهای شوراهای شهر و روستا 56 درصد افزایش یافت. که باعث ارتقا کیفی این دوره شده است.

در حال تکمیل...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی