English

تاکید نماینده فریمان بر لزوم بازسازی هر چه سریعتر مناطق زلزله‌زده

نماینده فریمان با بیان اینکه «زلزله در این شهرستان یک کشته و 40 مصدوم داشته که اکنون چهار نفر از انها در بیمارستان هستند» گفت: زلزله 6.1 ریشتری با نقطه کانونی سفید سنگ بیش از 520 پس لرزه داشته که بزرگترین آن 5.4 ریشتر بوده است.

تاکید نماینده فریمان بر لزوم بازسازی هر چه سریعتر مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری موج، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز(یکشنبه) مجلس گفت: در روز چهارشنبه 16 فروردین زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر با نقطه کانونی سفید سنگ فریمان بخش وسیعی از استان خراسان رضوی را لرزاند و باعث خسارت به 57 روستا در شهرستان های فریمان، تربت جام، سرخس و بخش رضوی شهرستان مشهد شد.

وی افزود: در این مدت بیش از 520 پس لرزه رخ داد که نزدیک به 100 پس لرزه آن به بزرگی بیش از 3 ریشتر بود. بزرگترین پس لرزه 5.4 ریشتر بود. در این زلزله یک نفر جان خود را از دست داد و 40 نفر مصدوم شدند که اکنون چهارنفر در بیمارستان بستری هستند.

به گفته قاضی‌زاده، زلزله 6.1 ریشتری در ایران و یا سایر کشورهای جهان هزاران کشته به جای می گذاشت که این بار لطف و رحمت خداوند شامل حال مردم شد و عنایت خاصه امام رضا(ع) نسبت به مجاوران خود محیط امن را برای مردم خراسان فراهم آورده است.

نماینده فریمان در ادامه با تاکید بر لزوم بازسازی مناطق زلزله زده گفت: از 50 روستای آسیب دیده تقریبا 18 روستا بین 70 تا 100 درصد تخریب شده اند. 1850 خانه ویران شده و به محیط های دامی و دامداری، مدارس، خانه های بهداشت و قنوات روستاها خسارت جدی وارد شده است.

وی با قدردانی از بنیاد مسکن برای اختصاص اعتبار بلاعوض 7 میلیون تومان و وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد گفت: از دولت تقاضامندم ضمن حفظ وام اعطایی 20 میلیون تومانی، اعتبار بلاعوض را حداقل به 15 میلیون تومان افزایش دهد تا حداقل 1850 خانه ویران شده تا قبل از زمستان امسال بازسازی کامل شود.

قاضی زاده همچنین از دولت خواست با پیشنهاد افزایش اعتبار ستاد بحران خراسان رضوی به مبلغ یکصد میلیارد تومان موافقت کند و برای بازسازی زیرساخت های تخریب شده در نقاط زلزله زده فریمان، رضویه، تربت جام و سرخس مبلغ 40 میلیارد تومان تخصیص دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این حادثه منجر به بازسازی کامل منطقه و مشکلات آن از جمله عدم پوشش ارتباطات تلفن همراه شود، گفت: این مشکلات در امداد و نجات مصدومان منطقه بحران زده کاملا محسوس بود به طوریکه قریب به 60 کیلومتر جاده خاکی روستایی کمک رسانی به مردم بحران زده را با مشکل مواجه کرد.

قاضی‌زاده، در پایان از زحمات جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و حضور وزیر بهداشت به نمایندگی از رئیس‌جمهور در منطقه زلزله زده و به دنبال آن تشکیل ستاد بحران استان قدردانی کرد و از حضور حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در منطقه و بسیج کردن تمام امکانات آستان قدس رضوی برای کمک به زلزله زدگان و حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیج کردن امکانات بسیج سازندگی سپاسگذاری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه