English

در دیدار با اعضای اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

جلیلی: با تولید هر یک میلیون مواد پلیمری می‌توان ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرد

سعید جلیلی از یک واحد صنعتی در استان البرز بازدید و در دیدار با اعضای اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی از نزدیک به بررسی مشکلات و ظرفیت‌های این صنعت مهم پرداخت.

جلیلی: با تولید هر یک میلیون مواد پلیمری می‌توان 200 هزار شغل ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به توان موجود کشور در حوزه صنایع تبدیلی و پایین دستی پتروشیمی گفت: سرمایه مهم کشور نفت و گاز است، وقتی با همین زیرساخت‌های موجود می توانیم ۱۰۰ دلار نفت را به ۱۲۰۰ دلار ارزش افزوده مبدل کنیم، جای تعجب است که چرا همچنان به دنبال خام فروشی نفت و گاز هستیم.

وی با اشاره به دغدغه عمومی اشتغال در کشور افزود: در صنایع پایین دست پتروشیمی ظرفیت تولیدی کارخانه های موجود تا ۱۶ میلیون تن در سال است اما متاسفانه امروز  تنها ۳ میلیون تن تولید سالانه این مواد را داریم.

وی تصریح کرد: اگر ما بدون نیاز به ایجاد کارخانه جدید می توانیم ۱۶ میلیون تن تولید داشته باشیم چرا باید سالانه ۳ میلیون تولید کنیم؟ ‌اگر گفته می شود تولید هر یک میلیون تن مواد پلیمری  ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می کند، پس چرا در این حوزه مهم تعلل می شود؟

جلیلی افزود: این ظرفیت کنونی ماست ولی با تصمیم درست در عرصه "دیپلماسی اقتصادی" می‌توان بازار این محصولات را به شدت ارتقا داد. چرا باید در این محصولات فقط ۶ درصد بازار پاکستان را داشته باشیم؟ چرا باید فقط 40 درصد بازار عراق را داشته باشیم؟ در این مساله فقط وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول نیست دستگاههای دیگر مثل وزارت امور خارجه هم نقش مهمی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه