English

لاریجانی در دیدار نوروزی با مسوولان استان قم:

رونق اقتصادی و اشتغالزایی شاکله پیگیری امور باشد/حضور گسترده در انتخابات عامل بازدارنده است

رئیس مجلس در دیدار با مدیران، روسا و مسوولان اجرایی استان قم بر رو نق اقتصادی، اشتغالزایی، پیگیری مسائل اجرایی و تکمیل پروژه‌ها و تقویت چرخه اقتصادی روستا تاکید کرد.

رونق اقتصادی و اشتغالزایی شاکله پیگیری امور باشد/حضور گسترده در انتخابات عامل بازدارنده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای تامین استان قم با اشاره به اینکه در سال جاری انتخابات خواهیم داشت، گفت: مسئله انتخابات دارای اهمیت بسیاری برای کشور است، از این رو به طور حتم حضور جدی و گسترده مردم در این عرصه عامل بازدارنده ای در برابر تحرکات و اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعاً تمام مسوولان باید شرایط را برای حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های حوزه گردشگری جهت ایجاد اشتغال در کشور به ویژه استان قم گفت: به طور حتم اگر به دنبال ایجاد صحیح اشتغال در استان هستیم، باید اقدامات و حمایت های لازم را از حوزه گردشگری صورت دهیم، زیرا این بخش ظرفیت های لازم را برای ایجاد اشتغال دارد.

در پایان این دیدار دکتر لاریجانی با اهدای لوح از مسوولان و مقامات استان قم تقدیر و تشکر کرد.

علی لاریجانی همچنین در دیدار با سقاییان نژاد شهردار و اعضای شورای شهر مقدس قم با اشاره به وضعیت پروژه فرودگاه شهر قم گفت: صحبت هایی با دستگاه ها و مسئولان مربوطه برای این پروژه انجام شده است و آنها برای اجرای آن قول همکاری داده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت طرح جامع شهر قم نیز گفت: امیدوارم که مشکلات این طرح هر چه سریع تر حل شود و ما برای رفع موانع این طرح در حال پیگیری هستیم.

در این دیدار سقاییان نژاد شهردار شهر قم گزارشی را درباره عملکرد این نهاد و برنامه های پیش رو در سال 96 به رئیس مجلس ارائه کرد.

لزوم تبیین و اجرای طرح های توسعه روستایی

علی لاریجانی همچنین با مهدی صادقی استاندار قم دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار استاندار قم گزارشی درخصوص اسکان و تردد مسافران و گردشگران نوروزی به دکتر لاریجانی ارائه کرد و گفت: براساس آمارها بیش از 10 میلیون مسافر و گردشگر از شهر قم تردد کرده و به صورت روزانه حدود 420 هزار نفر در شهر اسکان داده شدند.

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی ثبت نام کاندیداها در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان قم گفت: استانداری برنامه ریزی کاملی را برای اجرای انتخابات انجام داده است.

دکتر لاریجانی در این دیدار با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری گفت: ان‌شاءالله انتخاباتی خوب، پرشور و سالم در سطح کشور برگزار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت به سرانجام رسیدن طرح های توسعه روستایی گفت: قطعا باید هر چه سریع تر این طرح ها تبیین شود تا برای اجرای آنها از سوی سرمایه گذاران اعتبارات اختصاص یابد.

علی لاریجانی همچنین با محمدرضا طلایی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی و معاونان وی قم دیدار و گفت وگو کرد.

طلایی در این دیدار گزارشی درباره فعالیت سازمان ذی ربط، همچنین میزان خسارات وارده به زمین ها و باغات کشاورزی به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

دکتر لاریجانی نیز در این دیدار بر توسعه و حمایت از بخش کشاورزی تاکید کرد.

ترویج فرهنگ نماز درگیر مشکلات سخت افزاری نیست/ کلید کار تمرکز بر راهکارهای فرهنگی است

علی لاریجانی همچنین با خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز و عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ نماز و همچنین عملکرد این ستاد در سال ۹۵ درقم ارائه کرد.

اسکندری نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی تقدیم رئیس مجلس کرد.

لاریجانی نیز دراین دیدار گفت: ترویج فرهنگ نماز مشکلات سخت افراری کمی دارد و برای ترویج نماز بیشتر باید کار فرهنگی شود.

براساس این گزارش، حسینی مدیر کل اوقاف استان قم نیز در دیدار نوروزی با رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارشی درباره اقدامات فرهنگی در سال ۹۵ و برنامه های این سازمان در سال ۹۶ را مطرح کردند.

همچنین عطارنیا مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان قم نیز در دیدار نوروزی خود با  لاریجانی توضیحاتی درخصوص فعالیت ها و برنامه های این سازمان به رئیس مجلس ارائه کرد.

در این دیدار دکتر لاریجانی گفت: باید از بخش فنی و حرفه ای حمایت کرد، زیرا این بخش بسیار مهم است و نقش بزرگی در بحث اشتغالزایی دارد.

در ادامه دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی، خانی مدیرکل بانک کشاورزی قم ضمن دیدار با دکتر لاریجانی از ارائه ۱۰ هزار فقره تسهیلات در سال ۹۵ خبر داد.

همچنین آهنین پنجه مدیرعامل شرکت برق و صادقی پور مدیرعامل آب و فاضلاب نیز در دیدار با دکتر لاریجانی، گزارشی از عملکرد سازمان های متبوع خود در ۹۵ و همچنین برنامه های سال ۹۶ به رئیس قوه مقننه ارائه کردند.

در ادامه این دیدارها، اقدسی مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر و درخشان مدیرکل بانک قرض الحسنه مهر ایران و همچنین مدیرکل بانک رسالت قم نیز گزارشی از عملکردهایشان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

همچنین صادقی زاده مدیرکل بانک ملی قم در دیدار با دکتر لاریجانی گزارشی از فعالیت های بانک ملی در سال گذشته و همچنین برنامه های طراحی شده در سال جاری به دکتر لاریجانی ارائه کرد.

لاریجانی نیز در این دیدار بر حمایت بانک ها از تولید و اشتغال که مسائل کلیدی و مهم کشور هستند، تاکید کرد.

در ادامه دیدارهای نورزوی رئیس مجلس شورای اسلامی، رضایی مدیرکل شعب صندوق موسی بن جعفر(ع) نیز گزارشی از عملکرد این صندوق در سال گذشته و برنامه های پیش رو در سال جاری را قرائت کرد.

تقدیر و تشکر لاریجانی از پرسنل نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر استان قم

علی لاریجانی همچنین با روسای اتحادیه های صنفی استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار روسای اتحادیه های صنفی استان قم از جمله اتحادیه های مرغداران و بنکاداران گزارشی از فعالیت های اتحادیه های خود از جمله پرداخت خسارت های بیماری آنفلوانزای مرغی به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

در ادامه دیدارهای نوروزی رئیس قوه مقننه، زارع رضایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم نیز گزارشی از فعالیت ها و عملکردهای این دانشگاه در سال گذشته و برنامه های سال جاری را طرح کردند.

نوریان مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم نیز در دیدار با دکتر علی لاریجانی گزارشی از عملکرد سازمان انتقال خون ارائه کرد که در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیری تخصیص زمین جهت ساخت ساختمان این سازمان تاکید کرد.

براساس این گزارش در ادامه دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی، پوربافرانی فرمانده راهنمایی و رانندگی استان قم ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد این سازمان در ایام نوروز گفت: بیش از 2 میلیون نفر در ایام عید وارد شهر شدند که این رقم نشان از رشد ۱۲ درصد مسافران و گردشگران به استان قم نسبت به سال گذشته دارد.

دکتر لاریجانی نیز در این دیدار گفت: از شما و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی چه در بخش انتظامی و چه در بخش راهنمایی و رانندگی که برای تامین امنیت و ایجاد شرایط مناسب جهت تسهیل در رفت و آمد هموطنانمان به استان قم، زحمت می کشید، تشکر می کنم.

مختاریان مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان قم نیز در دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش عملکرد و برنامه های این صندوق از پرداخت ۱۰ میلیارد وام اشتغال خبر داد.

لاریجانی نیز در این دیدار گفت: ضروری است که وام های بیشتری به روستاها و بخش ها داده شود تا از مهاجرت جلوگیری شود.

در ادامه حسینی رئیس و برخی اعضای اتاق تعاون استان قم  با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گزارشی از عملکرد این اتاق به دکتر لاریجانی ارائه کردند.

دکتر لاریجانی در این دیدار بر حمایت از بخش های تعاونی تاکید کرد.

ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم نیز در دیدار خود با رئیس قوه مقننه، گزارشی درخصوص میزان تخلفات در ۹۵ و ایام عید و عملکرد سازمان متبوعش در برخورد با متخلفان ارائه کرد.

محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز گزارشی از عملکرد نوروزی و نیز برنامه های پیش رو برای توسعه مراکز و امکانات این سازمان در آینده تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: پرسنل جمعیت هلال احمر، افرادی خدوم و زحمتکش هستند که خدماتشان در همه جا دیده می شود، جا دارد از کارکنان زحمتکش این سازمان تشکر و قدردانی کنم.

سیداحمد حسینی مدیرکل حفظ آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم نیز در دیدار نوروزی خود با لاریجانی گزارشی از عملکرد این نهاد، وضعیت پروژه موزه دفاع مقدس و اقدامات فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

در ادامه دیدارهای نوروزی دکتر لاریجانی با مسئولان استان قم، رحمن بیرانوند مدیرکل اداره کل پست این استان نیز گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

همچنین خاکی رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز گزارش عملکرد سال ۹۵ و برنامه های این اتاق برای حمایت از تولید و اشتعال در ۹۶ را به دکتر لاریجانی ارائه داد.

سیدمجتبی موسوی مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان قم نیز در دیدار خود با رئیس قوه مقننه، گزارشی از عملکرد این سازمان از جمله پرداخت حق بازنشستگی به بازنشستگان تامین اجتماعی تقدیم لاریجانی کرد.

آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم نیز ضمن دیدار نوروزی خود با لاریجانی گزارشی درباره روند صادرات، مشکلات پیش روی تولید و قیمت تمام شده صادرات تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

فقیه زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این سازمان به دکتر لاریجانی ارائه کرد.

در ادامه رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم نیز ضمن دیدار با رئیس نهاد قانونگذاری گزارشی از برنامه های این سازمان در سال گذشته و سال جاری تقدیم دکتر لاریجانی کرد.
 

در ادامه این دیدارها، حمید مکارم شیرازی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان قم نیز گزارشی از برنامه های این دفتر تقدیم دکتر لاریجانی کرد.

علوی رئیس بنیاد نخبگان استام قم در دیدار نوروزی خود با رئیس نهاد قانونگذاری گزارش عملکرد این بنیاد و همچنین برنامه های طراحی شده برای سال جدید را به لاریجانی تقدیم کرد.

براساس این گزارش سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعتماد مدیرکل راه آهن و بازوند کاویانی مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با لاریجانی دیدار و گزارشی از عملکرد سازمان های خود تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کردند.   

در ادامه این دیدارها ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم ضمن دیدار نوروزی خود با رئیس نهاد قانونگذاری کشور، گزارشی از وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی، عملکرد و اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان استان قم و همچنین برخی مسائل مانند بدهی بیمارستان ها به بیمه ها تقدیم لاریجانی کرد.

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در دیدار خود با لاریجانی به ارائه گزارشی درخصوص پروژه های عمرانی استان قم و مشکلات پیش رو پرداخت.

جمالی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم نیز در این دیدار گزارشی درباره میزان تردد گردشگران نوروزی در استان قم ارائه کرد.

سید حسن هانی طباطبایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم هم در دیدار خود با رئیس قوه مقننه به تشریح برنامه های پیش روی این سازمان برای توسعه و بهبود ارتباطات در استان قم پرداخت.

لاریجانی همچنین با علی بنایی رئیس و اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم دیدار کرد.

در این دیدار اعضای مجمع به بیان مسایل درباره موضوعات سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی پرداختند.

همچنین در این دیدار موضوعاتی از جمله مباحث انتخاباتی، موضوعات مدیریت شهری استان قم و مشکلات و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی کشور مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت.

ضرورت پیگیری و ساخت پروژه فرودگاه قم

علی لاریجانی همچنین با حجت الاسلام خلیلی مدیرکل دادگستری استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

مدیرکل دادگستری استان قم در این دیدار درخصوص مسائل و مشکلات پروژه فرودگاه قم با دکتر لاریجانی گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: من درباره این پروژه با وزیر راه صحبت کردم، زیرا با توجه به ظرفیت های گردشگری استان قم، این پروژه بسیار مهم است.

در ادامه احمد ذاکری مدیرکل صنعت، معدت و تجارت استان قم نیز گزارشی درباره موانع تولید و رویکرد بانک ها در این حوزه تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

امیرهوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم در دیدار خود با دکتر لاریجانی به تشریح فعالیت های این شهرک ها پرداخت.

امیر عطالله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در دیدار خود با رئیس نهاد قانونگذاری گزارشی درخصوص وضعیت کتابخانه ها، پروژه های بازسازی و اجرای طرح های جدید برای توسعه این حوزه در سطح استان قم تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

براساس این گزارش، سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی استان قم نیز که با دکتر لاریجانی دیدار داشت، گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته برای حفظ و توسعه منابع طبیعی استان به رئیس قوه مقننه کشور ارائه کرد.

 در ادامه لطفی رئیس سازمان صدا و سیما استان قم نیز در دیدار با دکتر لاریجانی با بیان اینکه صدا و سیمای قم در سال ۹۵ عملکرد خوبی در جذب مخاطب داشته است، گفت: بخش رادیو در سال گذشته تقویت شد و ۸۰ درصد از مخاطبان در این حوزه افزایش یافت، همچنین در حوزه اعتماد به خبر با ۱۰ درصد افزایش روبرو بودیم.

لاریجانی در این دیدار گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات وظیفه صدا و سیما سنگین تر و پررنگ است، باید در جامعه شورآفرینی کند.

همچنین معرفت رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش عملکرد این ستاد را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در دیدار با رئیس مجلس به ارائه گزارشی درخصوص فعالیت های این حوزه پرداخت.

نسبت جمعیت روستاها به جمعیت کل کشور پایین تر از میانگین جهانی است/لزوم تقویت چرخه اقتصادی روستاها

علی لاریجانی همچنین با مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم و اعضای هیات رئیسه این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی گزارشی را درباره عملکرد این سازمان و مشکلات پیش رو ارائه کرد.

همچنین لاریجانی در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان قم با اشاره به وضعیت کنونی روستاها گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها، حجم و جمعیت روستاها ۲۵ درصد از کل جمعیت است که این آمار پایین تر از میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل به علت معضل کم آبی است اما مهم ترین موضوع نبود چرخه اقتصادی در روستاها است.

لاریجانی گفت: اخیرا دولت لایحه ای را به مجلس ارائه کرده تا منابعی از صندوق توسعه ملی برای توسعه این حوزه اختصاص داده شود حال اگر این لایحه به نحو مطلوبی سامان داده شود، روستاها از چرخه اقتصادی مطلوبی برخوردار می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی روستاها زیرساخت های رفاهی دارند اما از چرخه اقتصادی مطلوب برخوردار نیستند از این رو باید در روستاها امکانات اقتصادی دیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در استان قم ستادی تشکیل شده تا برای ایجاد اشتغال در روستاها امکانات فراهم شود.

لاریجانی همچنین با رجبیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم و اعضای هیات رئیسه این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مشکلات و موانع تولید، فروش و صادرات فرش دستباف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین رئیس قوه مقننه با اعضای کانون وکلا و سردفتران دیدار و گفت وگو کرد و اعضای این کانون به بیان برنامه های پیش روی خود و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.

در جریان دیدارهای نوروزی؛ دکتر لاریجانی با جمعی از جامعه ورزشی استان قم دیدار کرد و اعضای هیات های ورزشی استان به بیان برنامه ها و اقدامات خود پرداختند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با مهدی کاهه دادستان و صلبی مدیر کل سازمان بازرسی استان قم دیدار کرد.

بر اساس این گزارش مدیران تولید کننده قطعات و خدمات گردشگری استان قم در دیدار نوروزی با رئیس نهاد قانونگذاری، گزارشی از میزان سفر گردشگران به استان و اقدامات صورت گرفته برای میزبانی از مسافران ارائه کردند.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس با اعضای اتحادیه کارگری استان قم دیدار کرد و اعضا به بیان برنامه های خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه