English

تروریست ها نباید در جایگاه مذاکره با حکومت سوریه قرار گیرند/حمله نظامی عربستان علیه یمن منطقه را ناامن تر کرده است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار وان جاگاریان سفیر روسیه در تهران درمورد تحولات سوریه افزود: باید مرز روشنی بین گروه های تروریستی و معارض سوریه تعریف شود.

تروریست ها نباید در جایگاه مذاکره با حکومت سوریه قرار گیرند/حمله نظامی عربستان علیه یمن منطقه را ناامن تر کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در دیدار وان جاگاریان سفیر روسیه در تهران درمورد تحولات سوریه افزود: باید مرز روشنی بین گروه های تروریستی و معارض سوریه تعریف شود.
وی اقدامات سوریه در دو مسیر مبارزه با تروریسم و تمرکز بر راه حل سیاسی را ستود و تداوم همکاری های تهران و مسکو در کمک به سوریه را حائز اهمیت خواند.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، تداوم حملات نظامی سعودی علیه یمن و کشتار مردم بی گناه را اقدامی نابخشودنی خواند و بر ضرورت توقف حملات و رفع محاصره انسانی تاکید کرد و گفت: حمله نظامی عربستان علیه یمن و ادامه سرکوب ها در بحرین منطقه را ناامن تر کرده است.
امیرعبداللهیان در ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه را ممتاز خواند و افزود: تقویت روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار به نفع دو ملت و کمک جدی به تثبیت امنیت و آرامش در منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار سال جدید را 'اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال' نامگذاری و بر این موضوع تاکید کرده اند، گفت: همکاری فعال کمیسیون های اقتصادی مجالس دو کشور جهت پیگیری اجرایی شدن توافقات موجود فیمابین دو کشور حائز اهمیت است و مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد از طریق کمیسیون اقتصادی پارلمان های دو کشور به تحقق ظرفیت های موجود جهت توسعه همکاری های اقتصادی کمک کند.
سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و روسیه در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی گفت: ایران در منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه انکارناپذیر است.
وان جاگاریان افزود: موضع روسیه و جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سوریه و برخی تحولات منطقه ای به هم نزدیک است و تهران و مسکو نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه دارند.
وی تاکید کرد: مسکو از راه حل سیاسی و گفت وگو برای کمک به حل بحران های منطقه ای حمایت می کند.
سفیر روسیه در تهران با اشاره به ظرفیت های موجود استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران و روسیه، ایده همکاری کمیسیون های اقتصادی-پارلمانی دو کشور برای توسعه همه جانبه همکاری های اقتصادی- بازرگانی را مهم و حائز اهمیت خواند.
جاگاریان همچنین با اشاره به تحولات سوریه، یمن، بحرین و لیبی افزود: مسکو از راه حل سیاسی و گفت وگو برای کمک به حل بحران های منطقه ای حمایت می کند و تداوم مشورت های تهران و مسکو در کمک به حل بحران های منطقه ای سازنده و ضروریست.
طرفین در این دیدار و رایزنی به تشریح و بررسی برخی از مهمترین تحولات منطقه از جمله اوضاع عراق، سوریه، یمن و بحرین و همچنین وضعیت موجود در اوکراین پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی