English

بنایی در نطق میان دستور:

نگرش دلالی در بانک‌ها موجب بروز اختلاس می‌شود/ بیکاری همچون بمب ساعتی است

نماینده مردم گناباد در مجلس معتقد است وزارت علوم می‌تواند با برقراری ارتباط عملی میان دانشگاه و صنعت در راستای حمایت از تولید و اشتغال گام بلندی بردارد.

نگرش دلالی در بانک‌ها موجب بروز اختلاس می‌شود/ بیکاری همچون بمب ساعتی است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید بنایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 16 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و اشتغال» گفت: اگر مقرر شود تولید ملی در سطح فراگیر مورد توجه باشد باید به مولفه هایی چون تأمین مواد اولیه، سرمایه، تکنولوژی، بازار مصرف، کیفیت و قیمت مناسبت توجه کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه های ذیربط باید این مولفه ها را مورد توجه قرار دهند تا شرایط به نفع تولید ملی شود چنانچه وزارت علوم باید ارتباط عملی دانشگاه با صنعت و جامعه را طراحی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک ها که نگرش دلالی دارند و تسهیلات این چنین توزیع می شود، عنوان کرد: اختلاس ها بر اساس این نگرش شکل گرفته لذا برای حمایت از منویات رهبری باید نگرش بانک ها تغییر کند که این مهم صرفا به دست دولت نیست و مجلس نیز باید با حذف قوانین زائد و موازی تولید، ضوابط جدید تدوین کرده که بانک مرکزی، سایر بانک ها را موظف به حمایت از تولید کند.

بنایی تأکید کرد: هشدار می دهم بیکاری مانند بمب ساعتی است و جایگاه ایستگاه بیکاری از دیپلم به لیسانس و فوق لیسانس از شدت التهابات اجتماعی می کاهد اما مطالبات را سنگین تر کرده و حجم توقعات را بالا می برد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه اگر چرخه تولید اصلاح شود، مشکل اشتغال حل می شود، یادآور شد: نیروی باانگیزه توانمند، کالای با کیفیت تولید کرده و امنیت شغلی پیدا می کند و در حال بازسازی قوای تخصصی خود می شود.

وی افزود: دولت باید با نشستی متشکل از فعالان تولید، مدیران باتجربه شاغل و بازنشسته موانع را شناسایی کرده و آن را احصا کند و همچنین باید آیین نامه ها اصلاح شود و اگر نیاز به ورود مجلس است، این آمادگی وجود دارد؛ از طرفی دستگاه قضایی باید با حمایت از تولیدکنندگان واقعی، حمایت از سرمایه گذاری را نهادینه کند.

بنایی در ادامه با اشاره به اینکه همه توان نظام باید به صورت عملیاتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری وارد کار شود، بیان داشت: باید در راستای تولید و اشتغال پایدار تلاش بیشتری شود.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: خشکسالی 18 ساله و خسارات وارده به کشاورزان، دامداران، انارکاران، زعفران کاران و خشک شدن قنوات و عدم توجه دولت ها برای جبران خسارات، باعث بیکاری و عدم اشتغال جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده و مهاجرت بی رویه شده است.

وی ادامه داد: از وزارت صنعت می خواهم با توجه به معادن غنی و پهنه وسیعی از معادن در گناباد و بجستان از این ظرفیت برای سرمایه گذاری و اشتغال پایدار استفاده شود.

بنایی در ادامه با تشکر از سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی قنات قصبه گناباد، یادآور شد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های گردشگری منطقه از جمله پارک آبشار کاخ، روستای هدف گردشگری حوزه انتخابیه و یخدان کوثر بیدخت و سایر بخش های جاذبه گردشگری و مذهبی شهرستان گناباد و کاروانسراهای موجود در منطقه و همچنین دریاچه نمک یونسی، زمینه اشتغال روستاییان فراهم شود.

نماینده گناباد در مجلس در ادامه خطاب به وزارت راه اضافه کرد: خواهشمندیم نسبت به خواست مردم منطقه برای اجرایی شدن احداث راه آهن کاله شور-گناباد به سمت زاهدان اقدام و در اولویت های اجرایی سال جاری قرار گیرد همچنین نسبت به اتمام اجرای دوبانده شدن راه های این حوزه انتخابیه به خاطر کاهش تلفات جاده ای در این مسیرها و اجرای عملیاتی پروژه دوبانده شدن مسیر جاده دوقارون به سمت گناباد که در راستای نقل و انتقال کالاهای ترانزیتی بوده اقدام کند.

وی همچنین ضمن تشکر از وزارت بهداشت به دلیل تکمیل و تجهیز بیمارستان گناباد، افزود: خواهشمندیم در سفر آتی باقیمانده این عملیات انجام شده و تجهیزات تکمیل شود.

بنایی در ادامه از وزارت علوم برای مساعدت ساخت مجتمع عالی گناباد تشکر و تصریح کرد: نسبت به ارتقای کیفی مجتمع با توجه به وجود منابع انسانی مستعد در منطقه، مساعدت های لازم مبذول شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از وزارت نیرو می خواهم توجه جدی به آب شرب گناباد و بجستان قبل از وقوع بحران داشته باشند و از طرفی با توجه به نوع جغرافیای منطقه در خصوص انرژی های خورشیدی و بادی، دستورات لازم جهت سرمایه گذاری و تسهیلات مورد نیاز نیروگاه ها عنایت ویژه شود.

وی در ادامه ضمن درخواست از وزارت ارتباطات جهت عملیاتی شدن وعده های این وزارتخانه در سفر به منطقه گناباد، گفت: از دولت می خواهم حقوق معلولان را بیشتر رعایت کرده و در جذب این افراد طبق قانون مربوطه در ادارات بکوشد تا از توان بالای این قشر مردم بهره مند شوند.

بنایی همچنین با بیان اینکه از وزارت کشور، اقتصاد و بانک مرکزی می خواهم نسبت به تعیین تکلیف نهایی سپرده گذاران پدیده، کاسپین و پردیسبان اقدامات لازم صورت گیرد، اظهار داشت: تخصیص صد در صدی بودجه قنوات هنوز عملیاتی نشده است لذا از نوبخت می خواهم نسبت به آن اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزارت کشور درخواست می کنم با توجه به مشکلات عدیده شهرداری های گناباد و بجستان به خاطر عدم درآمد کافی در منطقه، دستورات لازم برای تخصیص بودجه کافی به شهرداری ها و دهیاری های منطقه صادر شود؛ همچنین از وزارت آموزش و پرورش می خواهم نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و حق التدریسان و پرداخت پاداش بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان تمهیدات لازم صورت گیرد و دولت نیز در خصوص بیمه بازنشستگی روستاییان و عشایر اقدامات لازم را انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه