English

سخنگوی دولت در اولین نشست خبری سال ۹۶

سال ۹۵ بدون کسری بودجه گذشت

محمدباقر نوبخت در اولین نشست خبری سال جدید, با مرور اتفاقات سال گذشته گفت: در سال 95 گزارش مقدماتی خزانه حاکی از ان است که در بودجه بالغ بر 294 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب داشتیم. 282 هرار میلیاردتومان تحقق یافت.

سال 95 بدون کسری بودجه گذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت در اولین نشست خبری سال جدید, با مرور اتفاقات سال گذشته گفت: در سال 95 گزارش مقدماتی خزانه حاکی از ان است که در بودجه بالغ بر 294 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب داشتیم. 282 هرار میلیاردتومان تحقق یافت.

وی افزود:از این عدد مصوب بودجه می بایست 157 هزار میلیارد تومان از محل درامدها کسب می شد. ک 148 هزار میلیاردتومانش را دولت به دست اورد. برای اولین بار چنین رقمی در سالیان گذشته, محقق شده است. 79 هزار میلیارد تومان برای واگذاری های سرمایه ای پیش بینی شده بود ک 94 درصد ان محقق شد.

نوبخت خاطرنشان کرد:براین اساس 96 درصد بودجه مصوب به دست امد و همین مبلغ هزینه شد که بر طبق ان سال گذشته بدون کسری بودجه پایان یافت.

سخنگوی دولت در ادامه به محل های هزینه بودجه سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت باید 214 هزار میلیارد تومان باید در بخش هزینه های جاری مصرف می شد که عملا 208 هزار میلیارد تومانش هزینه شد یعنی 97 درصد ان محقق شد. در بخش عمرانی باید 57 هرار میلیاردتومان پرداخت میشد اما 42 هزار میلیارد تومان صرف امور عمرانی شد. اما این میزان نیز در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است

وی تصریح کرد: در سال 95 در قانون پیش بینی شد 23 هزار میلیار تومان اوراق خریداری شود و دولت 42 هزار میلیارد تومان اوراق خرید کند ک عنلکرد دولت بیشاز 180 درصد بود. 

نوبخت افزود: دولت در سال 94 منابع عمومی 202 هزار میلیارد تومان بود ک در سال گذشته 282 هزار تومان شد و 40 درصد اعتبارات رشد یافت. سهم هزینه های جاری در سال 95 حدود 21درصد بیشتر شد. همچتین در حوزه عمرانی 68 درصد رشد داشتیم. 

سخنگوی دولت همچنین ادامه داد: در سال گذشته 13 هزار و 200 میلیار تومان از بدهی دولت به نظام بانکی کم شد و همزمان 24 هزار و 250 میلیارد تومان به سرمایه نزد بانکهای دولت اضافه شد و برای اولین بار بودجه به اصلاح نظام بانکی کمک کرد.

نوبخت از کمک هزار میلیارد تومانی دولت در سال گذشته به مسکن مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به طور کلی: 15 هزار و 400 میلیارد تومان از بدهی دولت ب طلبکاران پرداخت شد.

وی در خصوص برنامه های دولت در سال جدید با بیان فرمایشات رهبری در مورد تولید و اشتعال گفت: ریس جنهور به سازمانها دستور دادند ک برنامه های خود را برای تولید اشتعال در سال پیشرو ارایه دهند. همچنین برای تعیین تکلیف سازمانها در این رابطه بسته هایی تحت عنوان تولید و رونق اشتعال تهیه شد که البته هنوز نهایی نشده, دارای 6 برنانه است. و مشخص کردیم هر یک از دستگاه های اجرایی باید چه اقداماتی انجام دهند. و به این طریق در پایان سال میتوان گزارش عملکرد گرفت و هیچ نهادی نمیتواند از اجرای فرمایش رهبری طفره رود.

سخنگوی دولت از برنامه دیگر دولت در سال جدید خبر داد و گفت: قرار است 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان هزینه شود که از اول شهریور عملیاتی خواهد شد. همچنین پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان برای افرادی که سال قبل بازنشسته شدند, تا اعاز هفته معلم محقق خواهد شد.

وی در مورد افزایش مستمری خانواره های تحت کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت 180 تا 200 هزار تومان در ماه ارتقا خواهد یافت.

نوبخت در مورد تعویق گزازش پلاسکو گفت هنوز کامل نشده است و در صورت تکمیل ارایه خواهد شد. وی درخصوص جایگزیتی سامانه پیام رسان جدیدی به جای تلکرام خاطر نشان کرد:دولت این موضوع را تایید نمی کند.

خبر در حال تکمیل است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه