English

سخنگوی وزارت امور خارجه: به اهتزار در آمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق تنش‌آفرین است

بهرام قاسمی گفت که به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را اقدامی مغایر قانون اساسی این کشور و تنش آفرین می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه: به اهتزار در آمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق تنش‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات اخیر در استان کرکوک عراق گفت: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق و تاکید بر پایبندی همه طرف‌ها به قانون اساسی و حل اختلافات در این کشور از طریق گفت‌وگو و راهکارهای قانونی است و بر این اساس به اهتزاز در آمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را که طبق قانون اساسی این کشور تحت حاکمیت دولت فدرال است، اقدامی مغایر با قانون اساسی و تنش آفرین می‌دانیم.

قاسمی افزود: مبارزه با تروریسم و پاک‌سازی مناطق باقی‌مانده عراق از لوث وجود تروریست‌های تکفیری و داعش، مهم‌ترین مساله دولت و مردم عراق بوده که جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت کرده و به حمایت‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر برخی طرف‌های عراقی در کرکوک، از این جهت که می‌تواند بخشی از انرژی دولت و ملت عراق را از مسیر مبارزه با تروریست‌ها منحرف و مصروف مسائل سیاسی داخلی کند، نیز نگران‌کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه