English

روحانی قبل از عزیمت به مسکو:

ارتقای روابط ایران و روسیه به نفع ثبات منطقه خواهد بود

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ارتقای سطح روابط میان ایران و روسیه به نفع هر دو کشور، ثبات منطقه و علیه تروریسم خواهد بود.

ارتقای روابط ایران و روسیه به نفع ثبات منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری پیش از عزیمت به مسکو در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: حجم تجارت میان ایران و روسیه در یک سال اخیر حدود 80 درصد رشد داشته و این به معنای مسیر پیشرفتی است که دو کشور در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: ما روابط چندجانبه را هم تعریف کرده و دنبال می‌کنیم؛ روابط ایران، روسیه و آذربایجان که در سطح سران در باکو نشستی داشته‌ایم، روابط میان ایران، روسیه و ترکیه در زمینه فعالیت‌های سیاسی، منطقه‌ای و به ویژه مسئله سوریه که در نشست «آستانه» ما شاهد این همکاری هستیم و دیگر همکاری‌هایی که میان ما و روسیه و دیگر کشورهای شبه قاره هند می‌تواند شکل بگیرد.

رئیس‌جمهور افزود: در مسئله گردشگری که مورد تأکید و اهمیت برای دو کشور ایران و روسیه است، در این سفر گام‌هایی در این خصوص برداشته می‌شود، در روابط بانکی، دو کشور همکاری‌های خوبی را بخصوص پس از برجام داشتند و در این سفر هم به دنبال برداشتن گام‌های بیشتری در این مسئله هستیم.

روحانی با بیان اینکه ارتقای سطح روابط میان ایران و روسیه به نفع هر دو کشور، به نفع ثبات منطقه و علیه تروریسم خواهد بود، گفت: همکاری‌های میان ایران و روسیه در سطح بین‌المللی، همکاری‌های خوبی است و دنیای امروز در حال تجربه کردن شرایط جدیدی است، آمریکا با یکسری مشکلات جدیدی در داخل خود آن کشور و همچنین با برخی کشورهای دیگر دست و پنجه نرم می‌کند، در اروپا شرایط سخت‌تری برای آینده قابل تصور است، در منطقه ما هم که مشخص است مشکلات بسیاری که وجود دارد، به طور خاص مسئله تروریسم و مسائل این مشکلات؛ اینها همه نشان از شرایط جدیدی است که دنیا آن را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین هم در زمینه بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه امروز فرصت‌های بسیار خوبی جهت توسعه روابط میان ایران و روسیه وجود دارد. ما تاکنون هشت دیدار با آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه داشتیم و گفتگوهای مفصلی را در زمینه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشتیم و این سفر هم که به دعوت آقای پوتین انجام می‌گیرد، حتماً گام مثبت و مؤثری در ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد بود.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مردم منطقه و دو کشور شاهد نفع ارتقای روابط میان ایران و روسیه خواهند بود و روابط ما هیچ‌گاه به ضرر کشور ثالثی نبوده و نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی