English

به دعوت رسمی پوتین؛

روحانی بعد از ظهر فردا عازم مسکو می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی، بعد از ظهر فردا به مسکو سفر می کند.

روحانی بعد از ظهر فردا عازم مسکو می شود

به گزارش خبرگزاری موج ، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با اعلام این مطلب افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر مذاکرات دوجانبه ای با همتای روسی خود و مقامات بلندپایه این کشور در خصوص موضوعات مهم دو جانبه، منطقه ای و بین المللی انجام خواهد داد و اسناد و موافقتنامه های متعدد همکاری نیز در حوزه های حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش میان مقامات دو کشور امضا شد.

پرویز اسماعیلی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخش های خصوصی دو کشور امضا می شود.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به جایگاه خاص منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه؛ بررسی، ادامه و توسعه همکاری ها میان تهران و مسکو در سطوح دوجانبه و نیز تعامل قدرت های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری های چندجانبه و بین المللی و مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه ای از اصلی ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت که تعدادی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور، آقای روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

روسای جمهور دو کشور طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید، هشت ملاقات به صورت دوجانبه و یا در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند و همچنین تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور، مناسبات فی ما بین را در مسیر راهبردی قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه