English

تبریک مقامات اسلوونی به مناسبت نوروز

رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه اسلوونی در پیام‌هایی به همتایان خود سال نو شمسی را تبریک گفته و بر تقویت همکاری‌های تهران و لوبلیانا در سال جدید و در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

تبریک مقامات اسلوونی به مناسبت نوروز

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با فرارسیدن سال نو شمسی و عید نوروز مقامات اسلوونی با ارسال پیام‌هایی به همتایان خود سال جدید را تبریک گفتند.

در همین زمینه رئیس جمهور اسلوونی با ارسال پیامی برای حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به مناسبت نوروز، موفقیت روزافزون و سعادت برای وی و برای ملت ایران رفاه و پیشرفت آرزو کرد.

بروت پاخور ضمن ابراز رضایت از نتایج سفر رسمی سال گذشته خود به جمهوری اسلامی ایران و تحرک جدید ایجاد شده در همکاری‌های فیمابین در سطوح مختلف، تصریح کرد: باور دارم، در سالی که پیش روی ماست، مجددا شاهد تحکیم مناسبات دوستانه بین اسلوونی و ایران خواهیم بود.

وزیر امور خارجه اسلوونی نیز با ارسال پیامی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، فرا رسیدن نوروز و سال نو را تبریک گفت.

در پیام اریاوتس معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اسلوونی آمده است: اجازه می‌خواهم به مناسبت نوروز، تبریکات قلبی خود را همراه با بهترین آرزوها برای سربلندی و پیشرفت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در سال جدید تقدیم کنم.

اریاوتس با اشاره به ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و اسلوونی در زمینه‌های مختلف در برهه اخیر، تصریح کرد: اطمینان دارم دو کشور می‌توانند با بهره‌مندی از فرصت‌هایی چون بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران و تفاهمات و توافقات منعقده و بر پایه منافع مشترک، روحیه دوستی و احترام متقابل، هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین را تعمیق بخشند.

به گزارش فارس، رئیس پارلمان اسلوونی نیز در پیامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بهترین آرزوها را از طرف خود و پارلمان اسلوونی، به مناست فرا رسیدن جشن سال نو خورشیدی ابلاغ کرد.

«میلان برگلز» در این پیام همچنین برای ملت و کشورمان آرزوی موفقیت، همزیستی و سعادت بیشتر کرد.

وی در بخشی از پیام خود با تاکید بر اهمیت فراوان چالش‌های متعدد و جدید پیش‌ روی جامعه بین‌الملل در ارتباط با امنیت، ثبات، کامیابی، گفتگوی بردبارانه و درک متقابل، ابراز امیدواری کرد در آینده هم اعضای پارلمان‌های دو کشور به منظور تعمیق بیشتر روابط دو کشور و ارتقاء اعتماد، احترام و دوستی بین دو ملت همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی