English

معاون اول رئیس‌جمهور در کرمان:

مزاحمت برای بخش خصوصی مقابله با فرمایشات مقام معظم رهبری است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم سخن مقام معظم رهبری بر زمین نماند باید فضا را برای ورود بخش خصوصی آزاد گذاشت گفت: مزاحمت برای بخش خصوصی مقابله با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مزاحمت برای بخش خصوصی مقابله با فرمایشات مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری امروز در جلسه شورای آب استان کرمان اظهار داشت: اقتصاد عدد و رقم است و باید با تکیه بر آمار رسمی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری آمار مرکز رسمی دارد، گفت: نباید آمارهای رسمی کشور را خدشه‌دار کرد و مقامات هم اگر صحبتی می‌کنند مستند بر یکی از آمارهای رسمی در کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور با ارائه وضعیت عملکرد اقتصاد مقاومتی کشور در سال 95 افزود: گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی در روزهای پایانی سال را به رهبر معظم انقلاب و سران 3 قوه ارسال کرده‌اند که در همه بخش‌ها موفقیت‌هایی داشته‌ایم.

جهانگیری با بیان اینکه در ابتدای سال 95 قرار بود به 7500 واحد صنعتی تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: پایان سال 95 به 24 هزار واحد صنعتی در کشور منابع بانکی پرداخت شد که عده‌ای از آنها تعطیل بودند و عده‌ای هم با ظرفیت پایین کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه به بانکها اختیار کامل برای پرداخت تسهیلات دادیم، گفت: بخش صنعت در سال 95 رشد قابل توجهی داشته و تعداد زیادی طرح صنعتی راه‌اندازی شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان عملکرد بخش کشاورزی افزود: در سال 91 مجموع گندمی که از کشاورزان خریداری شد 2 میلیون و 400 هزار تن بود در حالی که درسال 95 به میزان 11.5 میلیون تن گندم از کشاورزان با قیمت هر کیلو 1270 تومان خریداری کردیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه بر روی میادین مشترک نفتی و گازی متمرکز شدیم، تصریح کرد: میادین مشترک پارس‌جنوبی در اوایل دولت قطری‌ها 2 برابر برداشت می‌کردند که نوعی غارت بود و ضعف بزرگی برای کشور بود.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ما از پارس‌جنوبی سهم بیشتری برداشت کردیم و از میدان نفتی غرب کارون هم که از عراقی‌ها کمتر برداشت می‌شد در حال حاضر مقدار برداشت نفت ایران افزایش پیدا کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، افزود: همه استان‌های کشور گاز داشتند به جز سیستان و بلوچستان که در حال حاضر گاز وارد این استان شده و شبکه داخلی گازرسانی نیز به‌زودی ایجاد می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه یک ریال از این پروژه‌ها با بودجه دولت انجام نشده و همه آنها ابتکاراتی از سوی مدیران بوده است، تصریح کرد: مدیر کسی است که بتواند خلق منابع کند در غیر این صورت با داشتن منابع مالی مدیریت آسان است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شد، افزود: بیش از 80 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شرکتها مشغول کار هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر افراد جویای کار جدید به کشور اضافه می‌شود، گفت: امروز مهمترین مشکل پیش روی نظام به عنوان یک ابر چالش بحث بیکاری و اشتغال جوانان است.

جهانگیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی تأکید کرد: معظم‌له به خوبی بحث اشتغال جوانان را مطرح کردند و در سال 96 این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردمی‌کردن اقتصاد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در این راستا باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و به عنوان مسئول فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اعلام می‌کنم که هر کس در کار بخش خصوصی اخلال ایجاد کند مقابله با فرمایشات رهبری است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بی‌جهت نباید برای بخش خصوصی مزاحمت ایجاد کرد و باید فضا را برای ورود بخش خصوصی باز گذاشت، گفت: اگر می‌خواهیم سخن مقام معظم رهبری بر زمین نماند و به تولید کشور ظلم نشود باید بخش خصوصی را تکریم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه