English

امین‌زاده:

فقط ۱۷ دستگاه اجرایی گزارش عملکرد خود از حقوق شهروندی را ارائه کرده‌اند

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: تا امروز 17 دستگاه اجرایی گزارش عملکرد خود از حقوق شهروندی را ارائه کرده‌اند.

فقط 17 دستگاه اجرایی گزارش عملکرد خود از حقوق شهروندی را ارائه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، الهام امین زاده دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی روز یکشنبه در نشست خبری "منشور حقوق شهروندی" گفت: پس از ابلاغ مسئولیتها و وظایف دستگاههای مختلف اجرایی در خصوص منشور حقوق شهروندی، از سوی رئیس جمهوری، مقرر شد دستگاهها تا 10 اسفند گزارش عملکرد و برنامه های خود برای صیانت از حقوق شهروندی را برای دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ارسال کنند.

وی با اشاره به تهیه جدول و الگو از سوی حوزه دستیاری حقوق شهروندی رئیس جمهوری، برای ارائه گزارش حقوق شهروندی دستگاههای اجرایی، افزود: تا امروز 17 دستگاه شامل سازمان میراث فرهنگی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت امور زنان و خانواده، سازمان انرژی اتمی و وزارتخانه های ورزش و جوانان، اقتصادی و امور دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، دادگستری، صنعت معدن و تجارت، دفاع و راه و شهرسازی و نیز پلیس پیشگیری کشور که زیر نظر وزارت کشور است، گزارش عملکرد و برنامه های خود به این منظور را ارائه داده اند.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به مذاکراتی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، علاوه بر تهیه محتوای آموزشی برای دوره دبستان، قرار شده بسته های آموزشی برای خانواده ها و دوره های آموزشی ضمن خدمت برای آموزگاران و دو واحد حقوق شهروندی برای دانشجویان مراکز تربیت معلم در نظر گرفته شود. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گذراندن دو واحد مهارتهای زندگی و رفتار شهروندی را به دانشگاهها ابلاغ کرده اند که قرار است محتوای این دو واحد را ما تهیه کنیم.

امین زاده با اشاره به حضور خود در نشست استانداران برای توجیه اهمیت و راهکارهای اجرای منشور حقوق شهروندی تصریح کرد: در استانها کار بسیار خوب جلو رفته و ما علاوه بر استانداری ها با دانشگاهها، رسانه ها و به ویژه سازمانهای مردم نهاد ارتباط بسیار خوبی در زمینه اجرای منشور برقرار کرده ایم.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با نمایندگان قوه قضائیه درباره نحوه ترویج حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: جلساتی نیز با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم تا از ظرفیتهای نماز جمعه و هیئات مذهبی برای ترویج حقوق شهروندی استفاده شود.

دستیار امور حقوق شهروندی رئیس جمهوری گفت: با صدا و سیما نیز توافق کردیم تا در 22 شبکه استانی درباره حقوق شهروندی برنامه سازی شود. همچنین به دنبال این بودیم که در فیلمهای جشنواره فجر، فیلمی با تم حقوق شهروندی انتخاب کرده و از آن تقدیر کنیم که در بین آثار به نمایش درآمده، اثری از سوی داوران انتخاب نشد و امیدوارم هنرمندان و کارگردانان در سال آینده موضوع حقوق شهروندی را مدنظر داشته باشند.

امین زاده اضافه کرد: برای تامین زیرساختهای نرم افزاری اطلاع رسانی و ترویج و آموزش حقوق شهروندی از طریق فضای مجازی مذاکراتی با پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران داشتیم که اجرای پروژه ارسالی منتخب این مجموعه از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه حوزه دستیاری حقوق شهروندی رییس جمهوری به دنبال انتخاب یک شهر پیشگام و مرجع به عنوان پایلوت در زمینه رعایت حقوق شهروندی بود، از انتخاب سمنان به عنوان الگو و پیشگام در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: ما نیاز به یک نهضت اصلاح رفتار اجتماعی داریم. در این راستا مقرر شده جشنواره های فصلی حقوق شهروندی در استانهای مختلف برگزار شده و همچنین هر استانی حداقل در زمینه رعایت و تامین یکی از مواد منشور حقوق شهروندی به عنوان الگو معرفی شود.

دستیار امور حقوق شهروندی رئیس جمهوری با اشاره به اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تبیین حقوق مردم در امور و مراکز اداری تصریح کرد: شهروندان بنا به تصریح رییس جمهوری باید حقوق خود را بدانند، بخواهند و بگیرند. اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمک بزرگی در مطلع کردن مردم و مراجعین به سازمانهای اداری از حقوقشان است.

امین زاده همچنین گزارشی از تلاشهای انجام شده برای تطبیق 11 هزار عنوان قوانین کشور با 24 بند سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و استخراج قوانین پشتیبان و مزاحم این سیاستها از میان انبوه عناوین قوانین کشور ارائه کرد که تقریبا در حال اتمام و نهایی شدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه