English

خضری خبر داد

کولبران بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

نماینده پیرانشهر گفت که با موافقت وزیر کار، کول‌بران از نیمه دوم فروردین بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

کولبران بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، رسول خضری در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت:‌ بنا بر مأموریت رئیس مجلس کمیته حقیقت‌یاب چهار نفره‌ای متشکل از آقایان برزگر و کواکبیان از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمودزاده نماینده مهاباد و بنده نماینده پیرانشهر و سردشت تشکیل شد تا وضعیت معیشت و صدمات جانی وارد شده به کول‌بران مورد بررسی قرار گرفته و این کمیته بازدید میدانی از وضعیت آنها داشته باشد.

وی افزود: بر این اساس کمیته حقیقت‌یاب 18 اسفند در شهرستان پیرانشهر و شهرهای مرزی این شهرستان در میان کول‌بران حاضر شد و آنها مطالباتی را مطرح کردند که مهمترین آنها بیمه تأمین اجتماعی بود.

این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی وضعیت کول‌بران گفت: با توجه به این مطالبه جلسه‌ای با وزیر کار تشکیل و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که به موجب آن کول‌بران از نیمه دوم فروردین 96 بیمه تأمین اجتماعی شوند. استارت این بیمه از شهرستان پیرانشهر زده می‌شود و قرار است در سطح آذربایجان غربی گسترش یابد.

به گفته خضری بیمه تأمین اجتماعی شامل پرداخت دیه و انواع شمولیت‌های این بیمه خواهد شد که امیدواریم با عملیاتی شدن قول دولت، کول‌بران در سطح مرزها از نیمه دوم فروردین بیمه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه