English

ظریف در مراسم رونمایی از پرتال جدید وزارت خارجه:

مردم در سال جدید در پای صندوق‌های رای مردم‌سالاری را به رخ جهانیان می‌کشند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: مردم در سال جدید در پای صندوق‌های رای مردم‌سالاری را به رخ جهانیان می‌کشند.

مردم در سال جدید در پای صندوق‌های رای مردم‌سالاری را به رخ جهانیان می‌کشند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز شنبه در مراسم رونمایی از پرتال جدید وزارت خارجه در ابتدا با تبریک پیشاپیش سال نو ابراز امیدواری کرد که سال آینده سال پر باری برای ملت ایران باشد.

وی افزود: حوزه دیپلماسی عمومی یکی از ضروری‌ترین و دشوارترین حوزه‌های دیپلماسی است و به شدت در حال تحول است و هر روز با شرایط ویژه ای روبرو است.

ظریف ادامه داد: اطلاع‌رسانی از انحصار خارج شده و دیگر نمی‌توان از امپراتوری‌های رسانه‌ای سخن گفت. هر فرد در گوشه ای از خانه می‌تواند با ابزارهای بسیار محدود یک پیام را به شکل جهانی منتقل کند و تنها‌ توان در پردازش و ارائه می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت یا عدم موفقیت این باشد. این چالش و همزمان فرصت بی‌نظیری برای کسانی است که در حوزه دیپلماسی عمومی مشغول به فعالیت هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز نمی‌توان مانع از نشر حرف کسی شد، عنوان کرد: ما که معمولا در دنیای غرب و در حوزه مطبوعات دست پایین را داشتیم و دیگران تلاش می‌کردند که مانع از شنیده شدن پیام شوند، امروز این مانع را نداریم.

ظریف ادامه داد: چالش دیگری که در حوزه دیپلماسی و روابط عمومی ایجاد شده، ناممکن بودن انتخاب مخاطب است. ما این چالش را در اظهارنظر کردن‌هایمان در نظر نمی‌گیریم.

وی اضافه کرد: در دنیای کنونی هر صحبتی کنید به یمن رسانه‌ها و وجود فضای مجازی در فاصله‌های کمتر از دقیقه و ساعت ابعاد جهانی به خودش می گیرید دیگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که در محیط دوستانه صحبت می‌کنم، باید توجه داشته باشید با افراد در روستاهای ایران و از طریق کانال های ایران این حرفها را می شنوند صحبت می کنید وهم برای محافل قدرت صحبت می‌کنید

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه این دشواری و چالش جدید در انتخاب مخاطب امروز نظام بین‌المللی را دچار تحول می‌کند، اظهار داشت: کشورها نمی توانند برای خودشان سیاست‌هایی تعیین کنند غافل از اینکه که این سیاست‌ها می‌تواند در فاصله کوتاهی با عکس‌العمل گسترده جهانی روبرو شود. در دنیای جهانی شده همه چیز جهانی شده، از احساسات تا امنیت.

وی ادامه داد: برای ایران از ابتدای انقلاب یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایش ارسال پیام است.

ظریف ادامه داد: یکی از چیزهایی که قدرت ما را رقم می زند این است که در سیاست‌هایمان استقلال داریم و برای اتخاذ تصمیم نه به غرب نگاه می‌کنیم و نه شرق، این موقعیت ویژه‌ای به ما داده است و امیدوارم همکاران در وزارت خارجه این فرصت ویژه را درک کنند و ما این قدرت را مرهون مقاومت مردم هستیم.

وی گفت: ما در شرایط بی‌نظیری هستیم و استفاده از آن بسته به اطمینان خودمان به خودمان دارد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در سال جدید مردم در پای صندوق‌های رای مردم‌سالاری را به رخ جهانیان می‌کشد، تصریح کرد: اختلافات با صندوق رای تمام می‌شود.

ظریف با اشاره به فرمایشات رهبری برای حضور در پای صندوق رای عنوان کرد: مردم با حضورشان در پای صندوق‌ها به حاکمیت قدرت می‌دهند.

وی اظهار داشت: برخی به غلط فکر می‌کنند ایران به خاطر تحریم‌ها به پای میز مذاکره آمد، ولی حضور مردم در پای صندوق‌های رای آنها را به میز مذاکره کشاند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: امیدوارم امروز که برخی صحبت از نوع دیگری از برخورد با مردم ایران می‌کنند، مردم با حضور در پای صندوق‌ها این پیام را ارسال کنند که با این مردم باید با زبان تکریم صحبت کنند نه تحریم و تهدید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه