English

ناوگروه پاکستانی فردا در بندرعباس پهلو می‌گیرد

یک ناوگروه ارتش پاکستان حامل پیام حُسن نیت، صلح و دوستی فردا (یکشنبه) در بندر عباس پهلو می گیرد و به مدت سه روز میهمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ناوگروه پاکستانی فردا در بندرعباس پهلو می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، این دومین ناوگروه پاکستانی است که در سال جاری و با پیام حسن نیت و صلح، در بندر عباس پهلو می گیرد.

خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) روز شنبه گزارش داد این ناگروه پاکستانی شامل دو ناو به نام های 'تیپو سلطان' و 'جرأت' است و هدف از پهلو گرفتن آن در بندر عباس، تقویت هرچه بیشتر روابط گرم و صمیمی میان دو کشور همسایه و گسترش همکارها در حوزه نیروی دریایی است.

کاپیتان 'میرزا فواد امین بیگ' فرماندهی این ناوگروه پاکستانی را برعهده خواهد داشت.

ایران و پاکستان از همکاری های گسترده و منظمی در حوزه دریایی برخوردارند و ناوگروه های دو کشور به طور منظم و هر سال چند بار، در بنادر یگدیگر با پیام حسن نیت پهلو می گیرند.

پاکستان ماه گذشته میزبان رزمایش بزرگ دریایی چندملیتی با عنوان 'امان 17' بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.

در مهر ماه سال جاری، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه