English

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

باید برای راهیان نور ردیف اعتباری تخصیص داد/اهدای جایزه باروت خیس

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: امیدواریم در سال96 برای راهیان نور ردیف تصریحی پیدا کنیم.

باید برای راهیان نور ردیف اعتباری تخصیص داد/اهدای جایزه باروت خیس

به گزارش خبرگزاری موج، سردار علی فضلی عصر امروز جمعه در حاشیه مراسم روز راهیان نور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ردیف اعتباری برای راهیان نور تخصیص داده نشده است، اظهار کرد: انتظار می رود برای حمایت از اعزام دانش آموزان، دانشجویان و اعزام بخش های تخصصی و قشرهای مختلف، خدمات و زیرساخت ها تقویت شود که ایجاد وضعیت بهتر هم از نظر زیرساخت ها و هم در خدمت رسانی برای زائران در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با یادآور شدن اینکه 51 اردوگاه کوچک و بزرگ برای راهیان نور وجود دارد، به اردوگاه شهید باکری اشاره کرد و گفت: اردوگاه شهید باکری یکی از اردوگاه هایی است که 17 استان شیعه و سنی زائرسرایشان در آن یا تکمیل شده یا در حال تکمیل است تا از آن بهره بیشتری را ببرند.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به وضعیت فعلی اردوگاه شهید باکری خرمشهر اشاره و بیان کرد: اردوگاه شهید باکری تا سال ۸۸، یک قطعه زمین بود همه دستگاه ها و بخش های مردم نهاد همت کردند و در بخش هایی از اردوگاه برای 30 هزار نفر امکان شب مانی ایجاد شده که با بیش از 20 هزار نفر از آن بهره برداری می شود اما هنوز در حال ساخت و ساز است و توسعه است.

سردار فضلی افزود: خیابان های آن باید مورد توجه قرار بگیرد، بخش های خدمات آن نیاز به توجه بیشتر دارد و برای فضای سبزش باید کار انجام شود.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل زیرساخت های اردوگاه شهید باکری را نامعلوم خواند و تاکید کرد: ستاد راهیان نور محدودیت های اعتباری دارد و برای اقداماتش اعتبار ویژه ای صرف نکرده است بلکه از سوی استان ها و دستگاه های محلی و ملی حمایت و پشتیبانی می شود و بخشی از این کار نیز با کمک های مردمی انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه یکی از توفیقات برنامه راهیان نور را گسترش دادن زمان و دوره بازدید دانست و بیان کرد: در طول سال مردم از مناطق مختلف سردسیر و گرمسیر می توانند در قالب کاروان های راهیان نور در این مناطق حضور پیدا کنند.

جایزه باروت خیس 23 اسفند اهدا می شود

سردار فضلی با بیان اینکه راهیان نور در اصل یک کار فرهنگی است و در حوزه کار فرهنگی خلاقیت و نوآوری در انتشار فرهنگ کاروان های نور نقش بسزایی دارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم این مفاهیم بیشتر منتقل شده و از فرازها، آیه ها و ناگفته های بیشتری از دفاع مقدس پرده برداشته شود چرا که این جنگ ثروتی در اختیار این مردم هست و رهبری فرمودند از این گنج باید بهره ببریم.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف ویژه کاروان های راهیان نور در راستای نیل به این هدف اشاره و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی از امشب به مدت 10 شب برگزار خواهد شد و نمایش رزمی هر شب در محل ارودگاه هایمان اجرا می شود.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: اختتامیه جشنواره رهاورد سرزمین نور هم که یکی از بزرگترین جشنواره های بزرگ مردم گیتی است در 22 اسفند ماه آغاز خواهد شد.

سردار فضلی از اهدای جایزه بارون خیس در شب 23 اسفند نیز خبر داد و گفت: شب 23 اسفند ویژه برنامه باروت خیس برگزار می شود که از دریافت کننده جایزه بارروت خیس که بدترین انسان به رای مردم ایران است، رونمایی می شود.

وی بیان کرد: در شب های بعد ارتش، نیروی انتظامی و برادران سپاه های استانی ویژه برنامه هایی خواهند داشت که در سالن شهید جهان آرای اردوگاه شهید باکری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به شعار «من انقلابیم» هم اشاره و آن را یک جریان انقلابی خواند و توضیح داد: امروز همه به ویژه جوانان از جمله مختلف دانشجویان و دانش آوزان و سایر اقشار در مسیر یک حرکت و جریان انقلابی در دفاع از دین خدا در مواجه با دشمنان انقلاب اسلامی خودشان را آماده می کنند که باید انقلابیون و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و کسانی که راهنمای مسیر بودند و الگوهایی که در میان عزیزان امت قرار دادند را تکریم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه