English

روحانی در سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری:

دیپلماسی نفتی ما موجب شده همه به‌جز ایران از تولیدشان بکاهند/ بعد از برجام دو برابر گذشته نفت صادر می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان "بعد از برجام دو برابر گذشته نفت صادر می‌کنیم" گفت: بازپس‌گیری سهم ملت ایران از بازار نفت احقاق حق ملت بود.

دیپلماسی نفتی ما موجب شده همه به‌جز ایران از تولیدشان بکاهند/ بعد از برجام دو برابر گذشته نفت صادر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که شامگاه امروز (سه‌شنبه 17 اسفند) در شصت و چهارمین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری سخنرانی می‌کرد با بیان اینکه وکیل نامی مقدس و از نام‌های خداوند است، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی باید به وکالت برخاسته از رأی مردم، افتخار کنند.

وی با تأکید بر اینکه وکالت، دفاع از حق مردم و حراست از حق است، ادامه داد: امنیت قضایی با حضور وکیل به امنیت اجتماعی می‌انجامد.

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه حضور وکیل در فرایند دعاوی اعتماد مردم به حکم دادگاه را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: احساس امنیت قضایی در جامعه، گاه اثربخش‌تر از خود امنیت قضایی است.

روحانی با ابراز اینکه توضیح وکیل کنار حکم قضایی به اعتبار دستگاه قضایی می‌افزاید، اظهار داشت: در دولت یازدهم با تکیه بر کارشناسان از حق ملت در عرصه جهانی دفاع کردیم.

وی با تأکید بر اینکه "مصدق از حق مردم در ملی شدن صنعت نفت دفاع کرد؛ بعد از برجام نیز دو برابر گذشته نفت صادر می‌کنیم"، گفت: بازپس‌گیری سهم ملت ایران از بازار نفت احقاق حق ملت بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دیپلماسی نفتی باعث شد همه تولید کنندگان از تولید نفت بکاهند به‌جز جمهوری اسلامی ایران، افزود: قدرت انتخاب در روابط اقتصادی و بازپس‌گیری پول ملت ایران که به‌واسطه تحریم محدود شده بود، از آثار برجام است.

روحانی با اظهار اینکه حق را حقوقدان باید پس گیرد، گفت: به حقوقدانان برجسته برای دفاع از حقوق مردم و تحقق امنیت اجتماعی نیازمندیم.

وی امنیت قضایی و اجتماعی را  در گروی در امنیت بودن وکیل دانست و ادامه داد: وکیل باید هم‌وزن قاضی استقلال داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استقلال دستگاه قضا حق حکومت است و استقلال وکیل نیز حق مردم است، اظهار داشت: کانون وکلا باید همتای دستگاه قضا مستقل باشد؛ هم بر کار قاضی و هم وکیل باید نظارت شود.

روحانی با اعلام اینکه "وجدان عمومی باید نسبت به عملکرد ما به‌خوبی قضاوت کند"، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موقعی حاصل می‌شود که مردم عدالت را احساس کنند.

وی با اظهار اینکه تناسب جرم و مجازات قاعده مسلم حقوقی و ضامن عدالت است، تصریح کرد: وکالت، عرصه علم و استدلال و هنر است.

رئیس جمهور مسئله استقلال وکلا برای همه مردم را مهم دانست و گفت: اطمینان مردم به استقلال وکلا زمینه‌ساز آرامش جامعه است.

روحانی با اعلام اینکه روز هفتم اسفند به‌عنوان روز وکیل در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد، گفت: مسئله حقوقدانی و وکالت به دادگاه و دفاع در محکمه نباید محدود شود؛ باید به‌سمتی حرکت کرد که پرونده‌ای تشکیل نشود.

وی تصریح کرد: کنار محاکم، باید مراکز داوری تشکیل شود و توسعه یابد و نظارت وکیل در تدوین قراردادها بار دادگاهها را خواهد کاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی