English

در آیین افتتاح و بهره برداری تقاطع غیرهمسطح مقداد قم؛

لاریجانی: قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آسایش روانی مردم قم در نظر گرفته شود، گفت: قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود.

لاریجانی: قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در آیین افتتاح و بهره برداری تقاطع غیرهمسطح مقداد قم و افزایش 60 هزار مترمربع فضای سبز شهری اظهار داشت: از افتتاح این پروژه که سبب بهبود وضع ترافیکی شهری می شود، خوشحال هستم و اینگونه اقدامات لازم است که با این نیت انجام شود که امکان حضور زائران بیشتری در قم فراهم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش های شهرداری قم نشان می دهد که با آینده نگری پروژه هایی را برای بهبود وضع ترافیک شهر در نظر دارند، باید بپذیریم استان قم پس از انقلاب رشد جمعیتی زیادی داشته و در برخی از مناطق کشش این میزان از جمعیت وجود ندارد و باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود.

وی افزود: پروژه مترو روی غلطک افتاده و علاوه بر پیش بینی هایی که در گذشته انجام شده بود، برای تکمیل آن در برنامه ششم و لایحه بودجه تمهیداتی اندیشیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل متروی شهر قم و چند کلانشهر دیگر 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است، گفت: خط B مترو هم مصوب شده که از موضوعات مهم تلقی می شود و بار ترافیکی روند معقولی می یابد.

لاریجانی با بیان اینکه مونوریل قم سوهان روحی برای مردم شده است، اظهار داشت: مونوریل تا حدی قابل استفاده است و باید در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شود، اما از اساس مونوریل جایگاهی برای حمل و نقل سریع ندارد.

وی با اشاره به اینکه میزان بودجه سال آینده شهرداری قم بنا بر گزارشات مناسب است و حتی می تواند بیشتر هم باشد، تصریح کرد: آسایش روانی مردم قم باید در نظر گرفته شود و لازم است در این جهت که قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود، اقدامات لازم صورت گیرد که امکانات شرایط ایجاد چنین کاری را مهیا می سازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه جدی به عنوان اولویت اول آبادانی کشور است، و باید همه اذهان بر روی آن متمرکز باشند، گفت: با نگاه عمیق رهبری زمینه های آبادانی کشور فراهم شده و اگر 20 سال این موضوعات را با روحیه مجاهدانه پیگیری کنیم، جایگاه ایران تثبیت می شود.

وی با بیان اینکه جایگاه ایران در مسائل بین المللی و منطقه ای ایجاب می کند که جهت گیری مسئولان به سمت آبادانی، رونق و حل مشکلات مردم باشد، بیان کرد: لازم است همه مسئولان این موضوعات را به عنوان وظیفه اصلی تلقی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه